• MiaPia

Kan jag ha denna klänning på ett bröllop?

Hej! Jag ska på ett bröllop snart och har hittat denna jätte fina klänning jag blev helt förälskad i! Jag har aldrig varit på bröllop tidigare så jag vet inte om det är en ”ok” klänning att ha på sig… Jag har tänkt att ha en svart sjal, svart handväska, svarta skor, och smycken i olika färger. Snälla kan ni ge mig lite feedback om det är ok eller inte, vill ju inte att bruden eller någon ska ta illa upp!

• Svar på tråden Kan jag ha denna klänning på ett bröllop?
  • Sara 120707

här är en klänning i samma "serie" och tyg o ja tycker det ser ut som en mörk ivory

• MiaPia

Jag får hem den om en vecka, så då lär jag se om den är mer beige. Själv tycker jag den ser beige/gul ut. J

Den är så fin att jag så himla gärna vill ha den, men som sagt... vill verkligen inte stöta mig med någon. Jag har fortfarande lite tid på mig att överväga saken. ;)

Tack snälla ni som ger mig tips!

• Chicita
    filibustern skrev 2012-06-25 17:14:32 följande:
    men är den verkligen ivory? tycker den ser mer beige ut... =/.. kanske skärmen som gör det.. 
    Skillnaden mellan Ivory, Beige och alla liknande "färger" är inte alltid så stor som man tror. Det en tycker är ljust beige kan en annan tycka vara ivory osv.

Beställer du två tröjor i ivory av olika tillverkare så är chansen väldigt stor att du inte får samma nyans på dom när dom kommer hem, det kan till och med vara olika "värmegrad" i dom (dvs en kall och en varm ton).
    MiaPia skrev 2012-06-25 17:10:49 följande:

Tack snälla för svaren! :)

Klädkoden är kavaj, men de som ska hålla i bröllopet
    och många av gästerna jag känner brukar vara rätt så välklädda till vardags
    också, så därför tänkte jag ”det är ju ändå ett bröllop, och då kan man ju vara
    extra fin” Det jag blir lite fundersam över är färgen på klänningen…

Klädkoden är ju bara en fingervisning. Men om du kommer i en "finare" klänning än klädkoden anger + att den är väldigt ljus skulle kunna göra att antingen bruden eller någon annan kommer att reagera som att du försöker konkurrera ut bruden.
    (Hur man nu kan göra det, men det är så en hel del resonerar om man läser trådarna här på BT).

• Chicita
    Chicita skrev 2012-06-25 17:29:10 följande:
    Den är ju Cream enligt informationen.
    Cream översätts sällan till grädde på svenska, utan till Ivory / elfenben så du har inte helt fel 
    Men fasiken postade innan jag skrev klart...

Cream kan också översättas till beige (skulle jag ha lagt till).
    Så ni har rätt båda två Flört 
  • mjeanettek

Jag tycker det liknar för myccket en brudklänning, men jag hade personligen inte brytt mig om du kom i den...

• Styrka

Jag tycker den är superfin och definitivt lämpad som klädsel på bröllop, framförallt med tanke på de mörka detaljerna. Men jag hade oxå hört med bruden med tanke på att det är ett gränsfall med färgen, och sedan hållit tummarna rejält tills jag fått hem den att färgen är mer åt champagne/beige/creme än gräddvit/ivory. Men som sagt; brudens ord får avgöra!

• MiaPia

Hmm.. får se om en vecka då jag får hem den. I annat fall så får jag en fin klänning att ha på mig vid något bra tillfälle. J

• SaJo1981

jag funderar mer på att det är en långklänning än att färgen stör....för klädkod kavaj ska man ju inte ha långklänning på sig så jag hade vart orolig för att komma för uppklädd.....but thats me=) jäkligt snygg klänning för övrigt!

Svar på tråden Kan jag ha denna klänning på ett bröllop?