• Jeaneettes

Kan jag ha denna klänning på ett bröllop?

Jag tycker det är så fruktansvärt töntigt med klädkoder, hade lust att skriva ta på dig det du vill. vi har min m2b morfara som alltid är uppklädd om det så bara är en söndagsmiddag till dom som går runt i mjukisar i vanliga fall. min tjejkompisar har valt att ha liknade som klänningar som på bilden och dom frågar mig bryr du dig inte, då säger jag bara nej för ingen kommer vara vackrare än mig (med glimten i ögonen) för det är just som det är, ingen blir vackrare än bruden även om jag skulle valt att ha soppsäck på mig.

Vill du ha rött på dig, ha det för jag vet att du ändå inte legat med min man.

vitt, svart eller någon annan färg som betyder något - för jag kommer ändå inte göra en min.

Är faktiskt väldigt trött på allt som det ska och måste vara i andras ögon du ska ha tre rätters middag med bröllopstårta.

man ska inte ha rosor, eller långt släpp, inte tema färg rosa (från trashigaste bröllopet)

Usch vad jag låter grinig men är extremt trött på allas åsikter när det faktiskt bara handlar om att man gifter sig med den man älskar.

• Jeaneettes
    Chicita skrev 2012-06-27 11:13:23 följande:
    Visst det låter jättebra... Och om bruden som TS ska till är likadan som dig så är ditt råd toppen.
    Men annars kan du förstöra hela dagen för bruden med ett sånt råd. Tyvärr...

Vi vet inte hur bruden är, därför är det dumt att råda någon att "göra som dom vill" när dom faktiskt är oroliga för att trampa någon på tårna. Annars hade dom ju inte frågat.
    Alla är inte som du, jag och vissa andra. För några är det här viktigare än livet (tja nästan då Tungan ute )

Jo tyvärr är nog verkligheten så ;)

Kan du inte bara fråga bruden? :)

• Jeaneettes
    aniara skrev 2012-06-27 11:26:32 följande:
    Jag vet inte om du vet helt och hållet vad klädkoder egentligen är? Klädkoden är en hjälp för gästen att klä sig på "rätt" nivå så att han/hon inte ska känna sig malplacerad på festen. Om brudparet valt en klädkod där gästerna inte kan känna sig bekväma så har de misslyckats med att sätta nivån. Men det är också dålig etikett att ignorera klädkoder och därigenom strunta i brudparets önskemål för arrangemanget - borde man inte vilja unna dem att få festen som de vill just på deras stora dag? Kan poängtera att det är lika "fult" att vara överklädd som underklädd. Vitt och svart har inte med klädkodernas formulering utan med etikett att göra. Man går inte som bröllopsgäst på bröllop klädd vare sig för begravning eller som en extra brud, punkt. Och att man inte får ha rött är en myt där jag skulle önska att folk tänkte själva istället för spred BS...

Tänker inte ens diskutera detta, då jag tycker som jag tycker.

• Jeaneettes
    MajaStina skrev 2012-06-27 23:07:56 följande:

Usch, vad jag tycker det är fångt med klädkoder!!! Vi har valt valfri klädsel till vårt bröllop, för vi är på inget sätt "fina" i kanten utan jag skiter fullkomligt i vad mina gäster kommer i. Kom i vitt, svart, brunt, rosa, gult, kort-kort, maxiklänning eller jeans, jag bryr mig ärligt talat inte. Folk i allmänhet klär faktiskt upp sig, om än inte till tänderna kanske, men är det bröllop tror jag nog att dom flesta vill ha på sig nåt annat än det gamla vanliga.

Jag kommer ha en brudklänning under bröllopet, sen till festen har vi pratat om att byta om till nåt som känns bekvämt, jag och fästmannen. Man ska ju kunna släppa loss lite på kvällen. Vi ska ha en riktig röjarskiva är tanken så våra vänner, och vi själva, känner att vi kan ha en riktigt kul kväll. Och då spelar inte kläderna särskilt stor roll.

Sådär, där fick du veta vad jag tycker! Och vill du komma på mitt bröllop tycker jag definitivt att du kan ha den där underbara klänningen på dig! Så det så! Jättesnygg!!

Lycka till!!

Svar på tråden Kan jag ha denna klänning på ett bröllop?