• Oniq

avund är en dödssynd....

Nah..
    Jag kan bli avundsjuk på unga par som köper bostad, vänner som reser utomlands och smala tjejer som verkar kunna äta vad som helst utan att gå upp i vikt :)

Vi är alla olika och har olika förutsättningar och prioriteringar.

Att prioritera att överhuvudet taget ha en relation tycker jag låter rätt sunt :)

Jag är gift nu efter 14 års förhållande och enda nackdelen med att vänta så länge är att jag fortfarande har svårt för att komma ihåg att kalla honom för min man istället för pojkvän.

Nördbröllop FTW rpgwedding.buu.nu
  • Oniq
    Anonym (grön) skrev 2012-06-26 14:14:33 följande:
    det där hjälpte mycket! ni var ihop i 14 år innan ni gifte er? heh.. då verkar ju våra 6,5 år inte så mycket ;P
    Jajjemen, härlig känsla att stå framför vigselförrättaren och verkligen vara säker på sitt beslut. Inga kalla fötter direkt :)
    Anonym (grön) skrev 2012-06-26 13:50:16 följande:
    är bara oprolig att kanske någon NÄRA vän hinner gifta sig innan dess, och då vet jag inte vad som kommer hända.. kommer nog (men jag hoppas inte) bli en såndär mardrömstärna/gäst som inte hör av sig och totalt skärmar av... i alla fall till en början..  tills jag lugnat ner mig och stängt in fröken Avund.. 
    OM det skulle hinna varför inte ta chansen och sug åt dig så mycket info du bara kan så att du har koll på vad du själv vill när det blir din tur?
    Att våga glädjas åt andras lycka är inte farligt det heller :)   ..och få saker får ens partner att bli giftassugen som att gå på andras bröllop :)
    Nördbröllop FTW rpgwedding.buu.nu
Svar på tråden avund är en dödssynd....