Oj bra tråd, detta har vi också grubblat massor på.
Ts inte snålt nånstans, är det något man får va snål med så är de alkohol tycker iaf jag, och på ett bröllop är de ju inte meningen de ska bli fylleslag direkt, ni gör helt rätt tycker iaf jag
Vi hade från början tänkt gifta oss på sommaren, men blev framflyttat till vintern på grund av bebisankomst hihi :). Då hade vi mycket mindre pengar och hade faktiskt tänkt vara så fräcka att ha knytis/picnick.
Nu har vi hunnit spara lite mer, dessutom har min snälla kockpappa lovat att fixa maten, där vi då bara betalar maten inget jobb såklart, 60 pers 1800 bra deal va? ;)
Men ändå måste vi hålla kostnaden lite nere, vi ska dessutom döpa vår son samma dag och tycker väl inte tanken på en fyllefest då är så tilltalande. Dock lite grann är ju ok, vi tänkte dra de ett snäpp längre och va ännu "snålare" och ha "drickaknytis"- Alltså att alla som vill ha mer alkohol än det lilla som bjuds(bål, och champange) får köpa med sej det dom vill ha, låter lite wt va?
Hmm ja kanske samtidigt dricker ju alla så olika saker, vill inte stå där med massor kvar sen för att ingen velat ha de, och köpa på bolaget visst man får lämna tillbaka oöppnade flaskor och så men pengarna måste man ju ändå ligga ute med, Tysk alkohol ja visst, men då kanske man står där sen med fel sorter eller för mycke kvar, eller för lite, är det sunkigt att göra så då i stället för betalbar? Va säger ni andra?
För att piffa upp känslan lite, tänkte vi man kan be alla ta med sej sin favorit, något udda kanske och byta, dela med sin bordgranne eller nåt, lite öl/vinprovning haha, hur låter de?