• TheD

Rädd för vad folk ska säga, vad tycker du?

Vad har andra med priset för ringen att göra? Det är kallas att vara oartig och dum i huvudet!

Om någon funderar på att göra något liknande som du och frågar priset så finns intresset för ringen på ett annat sätt ;) Ingen i min familj eller släkt vet vad min vigselring kostade för ingen frågade just för att man gör inte det.

• TheD
    Anonym (ring-ångest) skrev 2012-07-02 20:05:34 följande:
    Självklart har ingen med att det att göra precis som du säger. Mamma kommer säkerligen fråga ändå men henne kan jag nog snärja på nåt sät :) Jag tror nog ändå att när folk ser ringen så kommer de ju "gissa" och förmdoligen gissa mer än vad vi betalar.

Att gå runt med en enstensring på närmre 1 ct när man är 22 kommer ju väcka uppmärksamhet. Eller?
    Nej...varför skulle det göra det? 22 är ju inte särksilt ungt eller vad jag ska säga :) Jag förlovade mig när jag var 22, det finns folk som gör det vid 18-års ålder osv... Jag förstår inte problemet.
  • TheD
    Anonym (Jag) skrev 2012-07-02 22:37:25 följande:
    (...det är 5 000:- mer än HELA våran budget...så för en ring tycker jag det är en jätte summa...och själv skulle jag inte våga gå omkring med en ring av det värdet på fingret...)

Alla tycker olika och har olika möjligheter (och prioriteringar som hon skrev om). Jag hör till skaran som tycker att förlovningsringar ska vara släta... Men det är ju en annan sak.

:)

Svar på tråden Rädd för vad folk ska säga, vad tycker du?