Rädd för vad folk ska säga, vad tycker du?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-02 19:21
Hej alla bröllopstorgare!
Jag har lite ångest och skulle behöva era tankar och åsikter. Skriver anonymt så ingen jag känner kan lista ut vem jag är.
Jag och min fantastiska sambo håller på att kolla på förlovningsringar. Eller ja, jag har kollat en längre tid och nu har jag väl äntligen kommit till någon slags slutsats. Problemet är att jag är så rädd för vad folk ska tycka när de får se min ring.
Lite bakgrund först så ni kanske förstår lite bättre varför jag är orolig.
Hela vår förlovning är ganska känslig för våra närstående för här i storstan räknas vi som på tok för unga. Vi är 23 och 22, vart ett par i tre år, sambos i ett. Vi har länge prata om förlovning, vi har samma framtidsplaner och vet precis vart vi har varandra osv. I vinter ska vi åka på vår livs stora resa och tänkte slå till på att byta ringar när vi är iväg. Det klassiska frieriet skippar vi då det inte känns nödvändigt när vi pratat så mycket om det.
Hur som helst, till själva problemet. Eftersom jag gillar smycken och ädelestenar så var det självklart för min sambo att ge mig något som är lite mer annorlunda en vanlig guldring. Inget fel på det så alla som har det, ta inte illa upp. Jag fick i uppdrag att designa min egen ring, vilket är en riktigt dröm. Däremot hade jag aldrig trott att jag skulle få så hög budget som jag fick. Visst vi pratar inte om flera hundratusen men mycket pengar tycker jag. Vi kommer lägga ca 35000 på min ring. Ena dagen känns det gaaalet och andra så känner jag mig bara lyckligt lottad om man kan säga så.
Jag är bara så rädd för att folk kommer fråga om min ring. Jag är rädd för vad våra föräldrar, släktingar och vänner ska säga. Vi är inga "snobbar", har inte massa pengar men vi prioriterar sådant som andra inte göra. Vi är livsnjutare och tycker om att lyxa till det. Jag vet bara inte hur
jag ska kunna förklara det för alla.
Förlåt det blev lite långt och osammanhängande..