Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

Rädd för vad folk ska säga, vad tycker du?

Behöver dom veta vad den kostar då?
    Det är väl bara att säga att den är egendesignad om dom frågar. Och om dom undrar över priset så säg att du inte har full koll men att det var värt varenda öre. 

• Chicita
    Anonym (ring-ångest) skrev 2012-07-02 19:57:06 följande:
    Kanske dum fråga men tycker inte folk att man är "WT" om man säger att den inte är äkta?
    Vissa människor har åsikter om allt, oavsett om dom behöver ha det eller inte.
    Om dom inte har annat att prata om än din ring så måste dom ha det väldigt tråkigt Tungan ute 
    Låt dom tycka, vad det än är dom tycker.
    Och satsa på era egna liv istället Solig 
  • Chicita
    daniiel skrev 2012-07-03 13:26:15 följande:
    Ja folk har åsikter om allt.
    Det viktiga är att de beslut man tar är rätt för en själv och att man inte skadar någon annan på något sätt genom att ta dessa beslut (typ bara för att svärmor lovar att betala brudklänningen så beställer man en för 35000:- och hon får lov att skuldsätta sig för att hålla sitt löfte och inte såra blivande svärdottern).

Mina ringar är inte så särskilt dyra, även om dom kostar betydligt mer än några andra smycken jag någonsin haft.
    Vigselringen blev ungefär 8600:- om jag inte minns fel, men då var det ju lite specialarbete med dom, bland annat isättning av två små diamanter i ringen. 
    Jag älskar mina ringar, tyvärr kan jag ju inte ha dom just nu pga proppen i fingret. Men jag skulle inte vilja ha dom på ett annat sätt. Om maken kom hem med en stor diamantring för 50000 och ville att jag skulle byta så skulle jag säga nej.

Så länge ringen speglar dig, och du älskar den och är nöjd med priset så ska alla andra strunta i om den var billig eller dyr, fejk eller äkta, silver, guld, titan eller något annat. Solig 
  • Chicita
    missfroggy skrev 2012-07-04 09:28:21 följande:

Hej

Jag tillhør också "de andra" som inte skulle läggga så mycket pengar på en ring. Men det är upp till var och en vad de vill spendera sina pengar på. Vi har valt att använda førlovningsringen även som vigselring. Vi tycker båda om ringen och vill inte att den ska hamna i en låda efter brøllopet. Att det blir billigare är ju bara en bonus:)

Nu hängde jag inte med... När man gifter sig får man ju en till ring. Det brukar inte betyda att man tar av den första.
    Om man bara vill ha en ring så är det ju en annan sak, och då kan man ju som du välja att inte köpa någon ny.
    Men det finns inget som säger att man ska ta av sig förlovningsringen när man gifter sig. Vad jag vet i alla fall Förvånad 
Svar på tråden Rädd för vad folk ska säga, vad tycker du?