Inlägg från: MariaMagdalena |Visa alla inlägg
  • MariaMagdalena

Titanringar!

Vi har beställt våra vigselringar i titan nu ikväll =))

vigselringar.jpg

Har just nu förlovningsringar i rött guld men kommer alltså att byta ut dom. Min blivande kommer ha denna (den som är utan sten) som kombinerad förlovnings/vigselring och jag ska försöka hitta en smal, ca 3-4 mm bred förlovningsring som ska passa till =)

Har en titanring sen tidigare som "vardagsring" och den är verkligen underbart skön att bära =)

• MariaMagdalena

Teddy Dom är från smyckenet.se Jättefina ringar till superpriser! Snabba och trevliga att ha och göra med. Såhär ser dom ut irl

• MariaMagdalena
    teddy skrev 2012-08-13 22:11:21 följande:
    förresten, mariamagdalena, e de bekväma i kanterna? eller e de vassa?
    Nej dom är jättesköna att bära =) Förlovningsringen (den smala helalliansen) är ganska ordentligt kupad invändigt och vigselringen är svagt kupad invändigt, så det är bara det man ser av ringen sas som ser kantigt ut =)
  • MariaMagdalena
    teddy skrev 2012-08-13 22:11:21 följande:
    förresten, mariamagdalena, e de bekväma i kanterna? eller e de vassa?
    Kan förresten tillägga att än fast titan är ett så otroligt hårt material så känns ringarna mjuka i sitt utförande, lätta och väldigt sköna att bära =)
  • MariaMagdalena
    MagnusFru skrev 2012-08-14 08:20:37 följande:
    Just det där att titanringar är lätta är något som både jag och mannen uppskattar jättemycket Ingen av oss gillar stora tunga ringar men vi ville ha breda ( nåja hyfsat breda, 6 mm) förlovningsringar och eftersom titan är så lätt så kunde vi få breda ringar men slippa tunga ringar
    Jag tror att just kupningen på insidan och i vårt fall att de är halvkupade på utsidan förstärker upplevelsen av att ringarna är så sköna att bära. Fina ringar förresten
    Kan bara hålla med
  • MariaMagdalena
    teddy skrev 2012-08-15 11:26:17 följande:
    Har ännu inte hittat en sida där man kan köpa ringarna på öppet köp, vet ni nån? ...eller kan man liksom inte det?? (ograverade ringar menar jag då)
    Tror att dom allra flesta tillverkar ringar efter att en beställning är lagd. Av vilken anledning vill du ha ett öppet köp? =)
  • MariaMagdalena
    teddy skrev 2012-08-15 12:06:52 följande:
    Ja, för att testa dom liksom...
    Ok =) isf skulle jag nog rekomendera att du är går in till någon som säljer titanringar och provar, eller beställer någon riktigt billg över nätet
  • MariaMagdalena
    teddy skrev 2012-08-15 12:16:17 följande:
    jo... men e inte frågan då om de riktigt billiga titanringarna som finns på nätet är ren titan?
    Det kan du fråga säljaren om Jag har en titanring som jag beställt via e-bay, en jättefin som jag först hade tänkt att ha som förlovningsring, och den var ren titan. Vet inte riktigt vad som är skillnaden när det gäller rent titan eller blandtitan, är det något särskilt som skiljer dom åt?
  • MariaMagdalena
    MagnusFru skrev 2012-08-16 18:50:40 följande:
    Rent titan är det 99,8% titan i och de går att storleksändra och göra andra ändringar i medan 6/4 titan innehåller 90% titan och de går inte att storleksändra eller göra andra ändringar på. Titanringar.com har ångerrätt men man kan ju prova titanringar i en affär och sedan låna hem ringmått för att prova ut rätt storlek.
    Jo så långt är jag med oxå, samt att det blir bökigt med gravering i icke ren titan. Jag tänkte nog mest utseéndemässing och egenskaper över en längre period jämfört med ren titan
Svar på tråden Titanringar!