Inlägg från: MagnusFru |Visa alla inlägg
  • MagnusFru

Titanringar!

Vi älskar våra titanringar

• MagnusFru
    teddy skrev 2012-07-03 15:31:04 följande:
    Någon som beställt från nätet? Och isf varifrån?
    Vi beställde från titanringar.com
  • MagnusFru
    snowstars skrev 2012-08-12 19:34:19 följande:
    Ni som beställt från titanringar.com - har ni varit någon annanstans och provat ut ringstorlek?
    Vi lånade deras ringmått. Man betalar en summa typ 300 kr och när man sedan skickar tillbaka ringmåttet och beställer sina ringar så drar de av summan för ringmåttet
    Vi är jättenöjda med att vi gjorde så. Vi provade ut ringstorlekarna vid flera tillfällen dvs vi mätte ringstorlekarna vid olika tidpunkter under flera dagar (eftersom man kan ha varma händer tex på morgonen och kallare senare under dagen och när man är varm så kan fingrarna vara större) och skrev ner resultatet varje gång och såg på så sätt vilka storlekar som oftast var "rätt" och sen var det bara att beställa
  • MagnusFru
    MariaMagdalena skrev 2012-08-14 08:03:40 följande:
    Kan förresten tillägga att än fast titan är ett så otroligt hårt material så känns ringarna mjuka i sitt utförande, lätta och väldigt sköna att bära =)
    Just det där att titanringar är lätta är något som både jag och mannen uppskattar jättemycket Ingen av oss gillar stora tunga ringar men vi ville ha breda ( nåja hyfsat breda, 6 mm) förlovningsringar och eftersom titan är så lätt så kunde vi få breda ringar men slippa tunga ringar
    Jag tror att just kupningen på insidan och i vårt fall att de är halvkupade på utsidan förstärker upplevelsen av att ringarna är så sköna att bära. Fina ringar förresten
  • MagnusFru
    MariaMagdalena skrev 2012-08-15 12:29:05 följande:
    Det kan du fråga säljaren om Jag har en titanring som jag beställt via e-bay, en jättefin som jag först hade tänkt att ha som förlovningsring, och den var ren titan. Vet inte riktigt vad som är skillnaden när det gäller rent titan eller blandtitan, är det något särskilt som skiljer dom åt?
    Rent titan är det 99,8% titan i och de går att storleksändra och göra andra ändringar i medan 6/4 titan innehåller 90% titan och de går inte att storleksändra eller göra andra ändringar på. Titanringar.com har ångerrätt men man kan ju prova titanringar i en affär och sedan låna hem ringmått för att prova ut rätt storlek.
  • MagnusFru
    MariaMagdalena skrev 2012-08-16 19:17:04 följande:
    Jo så långt är jag med oxå, samt att det blir bökigt med gravering i icke ren titan. Jag tänkte nog mest utseéndemässing och egenskaper över en längre period jämfört med ren titan
    Utseendemässigt vet jag inte om det är nån jätteskillnad och inte när det gäller andra egenskaper heller. Jag vet inte om det går att få ringar i blandtitan i blankt utförande men annars vet jag inte om det är nån skillnad.
    Mina ringar är med blank yta medan min mans ring är mer "klassisk titan-yta" dvs lite mer matt och grå yta.

Svar på tråden Titanringar!