Beslutsångest gällande tårtan... Hjälp!!
Nu är det snart bara 3 veckor kvar tills vi gifter oss och det är hög tid att beställa tårtorna och jag har fått total idé torka! Hjälp!! Nån som har koll på vad som funkar tårtmässigt? konditorn var tyvärr inte mycket till hjälp när jag bad om råd. Han ryckte bara på axlarna och sa att vi kan få vad vi vill... Jaha, det var ju bra, men jag vet ju inte vad vi vill ha! =P
Det vi vet är att vi vill ha en tårta som inte är så gräddig och fettig i smaken, så allt princesstårts liknande går helt bort... Har funderat på följande smakkombination skrivet i våningsordning:
Marsipantäcke
Bär (hallon, blåbär, jordgubbar)
Vanlig sockerkaksbotten
Bär (hallon, blåbär)
Vanlig sockerkaksbotten
Hallonmousse
Tunt lager med vit chokladganase
Sockerkaksbotten med chokladsmak
Konditorn föreslog att man kunde skära ett kryss i marsipantäcket och vika undan kanterna så man ser bären i det översta lagret. Vet inte om det skulle se så fint ut dock, vad tror ni? Vad tror ni om smakkombinationerna? Kan det funka eller borde vi ändra på nåt och i så fall vad? Borde man ha ett tunt lager vaniljvisp nånstans i tårtan för att få lite mer... ja nåt?? Som ni märker är jag helt lost vad gäller tårtor... Lite hjälp snälla! =)