• Tveket

Behöver tips på dukning av smala bord

Nån som har lite tips på dukning och dekorationer för smala bord? Borden i lokalen vi ska vara i är bara 70 cm breda. Innan jag insåg att de var så smala hade jag tänkt att ha vita dukar med sizoweb/sizoflor i lila som löpare, lite ljus, några mindre blomarrangemang (typ blommor i vas) samt lite murgröna liggandes på bordet. Men det känns helt fel med löpare på så smala bord! Vad ska man ha istället? Vita dukar och vita linne servetter finns i lokalen så det är tänkt att vi ska använda dem, men sen då? Nån som har nåt förslag på dukning och dekorationer? Gärna med lila i. Har försökt googla men får inte fram nåt vettigt. Nån som har lite tips och idéer?

• Svar på tråden Behöver tips på dukning av smala bord
  • Tveket

Ja, jag var ett tag inne på att kanske ha det så men kände sen att det kanske skulle bli för plottrigt. Tycker det kan vara fint när man har ett eller ett par bord men vi kommer ha 4 långbord och det kommer sitta ca 20 st per bord. Fick en bild i huvudet där hela lokalen ser randig ut... =P

• Tveket

Nu har jag suttit och tittat på Daniiels bilder (tusen tack!!) och känner nog att vi kommer försöka köra på nåt liknande. Precis som PoS säger så är ju risken att det blir för mycket av det goda när borden är så smala. 

Vad tror ni om murgröna längs borden och ett par höga vaser (med nån ros i) antingen lila vaser eller genomskinliga med lila "diamanter" i? Festhäftena är pärlemovita och kommer ligga på tallrikarna och fungera som bordsplacering tror jag. 

• Tveket

Du tror inte det skulle se plottrigt ut med en smal sisoflor löpare i nån mellan lila nyans? Och till det höga vaser och en tunn sträng av murgröna? Har tittat mycket på Daniiels bilder men vi kommer ha liggande servetter så jag tror vår dukning kommer se kalare ut än bilderna om man inte blandar in lite mer färg...

• Tveket

"Ruter ess" dukning var ju inte heller nåt dumt förslag! Tror jag måste sova på saken och låta det sjunka in lite och kanske göra en enklare provdukning imorgon. Tack för alla tipsen!! =)

• Tveket

Oj vilka fina vaser, och va billiga!! =O  Tror det får bli en tripp till IKEA i helgen! =) 

Svar på tråden Behöver tips på dukning av smala bord