• Chicita

Behöver tips på dukning av smala bord

PoS skrev 2012-07-03 19:57:30 följande:
    Haha chicita skrev jag men menade naturligtvis daniiel... går inte att citera på mobilen. My bad!!
    Hehe... ja jag och daniiel har oftast samma åsikter så jag tror inte det spelar så stor roll vem du nämner Tungan ute

Till TS / tveket:
    Om du absolut vill ha löpare så kapa sisofloret på mitten så det blir väldigt smala löpare.
    Du kan också använda lila band för att knyta runt ljuslyktor mm
    Eller klipp fyrkanter av sisoflor och lägg under tallrikarna som en tablett 
  • Chicita
    Tveket skrev 2012-07-03 21:36:10 följande:
    Du tror inte det skulle se plottrigt ut med en smal sisoflor löpare i nån mellan lila nyans? Och till det höga vaser och en tunn sträng av murgröna? Har tittat mycket på Daniiels bilder men vi kommer ha liggande servetter så jag tror vår dukning kommer se kalare ut än bilderna om man inte blandar in lite mer färg...
    Nej det tror jag inte... och som sagt, om du tycker att det ser snålt ut så klipp fyrkanter och lägg under tallrikarna (typ som ruter ess, med spetsen mot gästen)
  • Chicita

Det viktigaste är nog att du får det proportionerligt.
    Om du väljer smalare löpare eller något under tallrikarna, eller bara mer färg i ljushållare, blommor mm spelar nog mindre roll Glad 

Svar på tråden Behöver tips på dukning av smala bord