Inlägg från: Anneli256 |Visa alla inlägg
  • Anneli256

Tror inte någon kommer hålla tal etc....

min pappa höll inte tal heller. Däremot så hade vi vänner, samt min son o två brödrar som spexade till det. Det är ju inte tvunget med tal. Du kan ju själv också välja att hålla ett tal till din brudgum. Hur är era vänner? kanske dom väljer att hålla tal ska du ha toastmaster eller liknande? ska du ha tärnor? ofta väljer ju tärnor att hålla ett tal.. även så om din blivande har en bestman. Du kan ju om du vill.. bara fråga din pappa eller någon annan om han skulle kunna tänka sig hålla i brudskålen eller välkomsttalet.. Min morbror höll i brudskålen efter att blivit tillfrågad, och vår toastmadame höll i välkomsttalet. Det är ganska långt fram i tiden, och många kommer säkerligen att bli mer positivt inställda desto närmre det kommer. Lycka till, jag tror säkert eran mottagning kommer att bli jättetrevlig ändå. Personligen så trodde jag det skulle bli en del lekar osv.. men det blev det inte. Vi hade tre sånger som vänner framförde, en lek där det skulle berättas minne om mig eller maken, tal från toasmadame, tal från mig, tre telegram. Det blev jättebra- var helnöjd.

Svar på tråden Tror inte någon kommer hålla tal etc....