• jakother

Sminkar migsjälv, behöver lite svar!

Hej, jag ska sminka migsjälv, lite lätt men nu undrar jag om det är mycket nödvändigt att ha ögonskugga? hur viktigt är detta i synpunkt på bilderna..

Kan man ha enbart solpuder, eller MÅSTE man ha underlagskräm, conciler, puder, rouge(observera att jag inte sminkar mig så ofta och kan namnet på allt man behöver!!) haha

lite hjälp tack, ska ta bilderna utomhus och även gifta mig utomhus, festen kommer också vara utomhus! ;P

För All Tid 2012-08-25 frokenfjellstrom.blogg.se
  • Svar på tråden Sminkar migsjälv, behöver lite svar!
  • Mette81

Hos Make up-store får du en sminkning för 500 kr och då får du även produkter för samma värde. Kan ju va bra att få lite tips av proffsen ;)

• ElinFalk85

Jag sminkade mig också själv, men jag hade hela köret just den dagen =), sminkar mig nästan aldrig annars.
    eyeslipsface.se/
    där hittar du billigt och bra smink. deras ögonpennor är sådär, men annars är allt väldigt bra. brukar ta 10 dagar att få grejjerna.

• Godis

Det beror helt på vilket resultat du är ute efter. Personligen tycker jag att man alltid ska försöka se så bra ut på sin bröllopsdag som det går. Och då behövs det produkter många gånger....

• jakother
    Mette81 skrev 2012-07-06 20:55:48 följande:
    Hos Make up-store får du en sminkning för 500 kr och då får du även produkter för samma värde. Kan ju va bra att få lite tips av proffsen ;)
    Har hört att det inte alltid är så bra resultat där.. ska kolla mig för..
  • Godis
    jakother skrev 2012-07-06 21:03:30 följande:
    Har hört att det inte alltid är så bra resultat där.. ska kolla mig för..
    Min rekommendation är att jobba med en mua som har erfarenhet ifrån olika märken, dvs fristående ifrån butiksvärlden. Blir lätt att man annars bara jobbar med ett specifikt märke....
  • jakother
    Godis skrev 2012-07-06 21:02:43 följande:
    Det beror helt på vilket resultat du är ute efter. Personligen tycker jag att man alltid ska försöka se så bra ut på sin bröllopsdag som det går. Och då behövs det produkter många gånger....
    Eftersom jag ska vara långt bort från civilisationen så är en sminkning på Bdagen att utesluta då det tar för lång tid med transporter och konstnaden skall hållas nere!
  • Godis
    jakother skrev 2012-07-06 21:05:56 följande:
    Eftersom jag ska vara långt bort från civilisationen så är en sminkning på Bdagen att utesluta då det tar för lång tid med transporter och konstnaden skall hållas nere!
    Ok, då får vi försöka hjälpa dig här med stöd och råd så gott det går Skrattande
  • jakother

Jag har ju sett på internet olika "så här gör man" och det enda som jag typ inte har är conciler och puder i typ krämform, sen saknar jag även ögonskuggapensel och puderborste då min son tyckte dessa var oliga leksaker... hehe

• ElinFalk85

grunda med en bra dagkräm och en bra primer, jag använder nästan bara smink på elf nu. ögonpennor från h&m och mascara från lumene. elf:s primer är super en vit pumpflaska man tar bara nån droppe över hela ansiktet. vill man kan man ha en ögonprimer istället på ögonen, men jag får så torra ögon då.

• Picnick i det gröna

Jag som ska ha ett litet borgeligt bröllop med närmaste vänner och närmaste släkt ska sminka mig så som jag brukar. Jag vill vara mig själv och jag är vacker som jag är.
    Det hela handlar om att ingå äktenskap med den jag älskar mest av allt, och han ska få mig som jag är och som jag vill vara. Det är ju den personen han vill gifta sig med!

Jag använder bara smink kring ögonen och sen lite lipgloss när det är lite finare tillställningar. Det räcker för mig.

Jag personligen anser att du kanske kan sminka dig själv och prova dig fram. Kanske du känner någon som kan provfota dig?
    Det blir kanske inte samma resultat som den fotografen ni har bokat (om ni har bokat någon), men det kan ju iaf ge ett hum om hur du ser ut iallafall.

Jag har väldigt ljusa ögonfransar och mina blodådror syns tydligt på mina ögonlock när jag är osminkad, därför har jag en någorlunda naturlig ögonskugga för att täcka litegrann, samt mascara och eyeliner för att markera fransarna något.

Svar på tråden Sminkar migsjälv, behöver lite svar!