Picnick i det gröna skrev 2012-07-06 21:13:39 följande:
Jag som ska ha ett litet borgeligt bröllop med närmaste vänner och närmaste släkt ska sminka mig så som jag brukar. Jag vill vara mig själv och jag är vacker som jag är.
Det hela handlar om att ingå äktenskap med den jag älskar mest av allt, och han ska få mig som jag är och som jag vill vara. Det är ju den personen han vill gifta sig med!
Jag använder bara smink kring ögonen och sen lite lipgloss när det är lite finare tillställningar. Det räcker för mig.
Jag personligen anser att du kanske kan sminka dig själv och prova dig fram. Kanske du känner någon som kan provfota dig?
Det blir kanske inte samma resultat som den fotografen ni har bokat (om ni har bokat någon), men det kan ju iaf ge ett hum om hur du ser ut iallafall.
Jag har väldigt ljusa ögonfransar och mina blodådror syns tydligt på mina ögonlock när jag är osminkad, därför har jag en någorlunda naturlig ögonskugga för att täcka litegrann, samt mascara och eyeliner för att markera fransarna något.
Exakt så här tänker jag också! =) Därför jag egentligen inte vill ge mig på alla dessa extra krämer och dyligt, men jag vill ju ändå att bilderna som fotografen ska ta ska bli så bra som möjligt och att man ska se min sminkning som naturlig och inte blek.. jag har väldigt fin hy i vanliga fall utan finnar och skavanker och har legat och pressat fram en mycket fin solbrun färg i fejjan och jag gillar det som det är men frågan är hur det blir på foto! :)