Jag är utbildad makeupartist och kan bara hålla med det som sagts här i tråden tidigare - underlaget är A & O! Spelar ingen roll hur fint du kan trixa med skuggningar eller whatever om du fuskar med grunden.
En bra primer är ett måste! Smashbox Foto Finish Primer är min personliga favvo, får resten av mejken att sitta som berget hela dagen.
Vill du använda ögonskugga (bara en skir nyans i hudton kan göra skillnad) så använd en primer under den också, annars finns risken att ögonskuggan lägger sig i globlinjen som små veck när man börjar bli varm och svettig. Lumene har en jättefin liten tub för en bra peng, räcker huuur länge som helst. Tror den heter EyePrimer eller EyeshadowPrimer.
Om din hy i övrigt är fin så tycker jag inte att foundation är nödvändigt, kanske bara lite concealer just under ögonen, näsvingar eller så. Men concealer är en fet produkt och måste fixeras med puder, annars ligger den inte kvar på samma ställe. Och tänk också på T-zonen om du brukar bli blank.
Använder du rouge/solpuder på kinderna så se bara till att ha en stor borste att applicera den med, INTE den lille som brukar följa med i förpackningen. Blir jämnare resultat då och du riskerar inte att se ut som en påsk-kärring på bröllopskorten :)
Och öva, öva, öva!! :D