Inlägg från: Anneli256 |Visa alla inlägg
  • Anneli256

Sminkar migsjälv, behöver lite svar!

Eftersom du inte är så van vid att sminka dig eller (kan jag tänka) van att köpa smink heller så hade jag gått in i en vedertagen butik och fått hjälp av personalen att välja ut produkter som passar dig , dina färger och hudtyp.(kanske lite dyrare, men d är viktigt att det blir rätt) Jag är inte professionell men en sak är jag säker på iaf för det bästa slutresultatet så är grunden- foundation det allra viktigaste. Som svar på din fråga, nej man behöver inte ha det ena eller det andra men på en sådan dag kanske dom flesta vill vara så fina som möjigt. Mitt tips är- köp produkter i en affär där du kan få hjälp att välja. Om du inte vill se för "sminkad" ut och istället vill ha en naturligare look så finns det ljusa hudtonade färger kanske lite åt guld som kanske passar. Nu vet jag inte hur gammal du är och hur din hud ser ut, det spelar väldigt stor roll i valet av produkter, samt om du "behöver" vissa saker över huvud taget.

Ett tips är att när du går in i affären så kan det vara bra att fråga om pris. Jag gick in o sa att jag ville ha ett bra läppstift och vattenfast maskara.( - ännu ett tips), jag glömde fråga vad det kostade och notan stannade på 600 kr. Eftersom jag tyckte det var för pinsamt att säga att det kändes dyrt när hon redan slagit in dom i kassan så har jag i mitt tycke nu ett dyrt läppstift-som jag aldrig använder, och en dyr maskara :)

Ytterliggare tips är att googla på bröllopssminkning och se om du hittar något som du tycker passar dig, och öva, öva och öva... På dagen D så kan det vara bra om du gjort det ett antal gånger innan för bästa resultat.

Lycka till.

Svar på tråden Sminkar migsjälv, behöver lite svar!