• Josefina

Vad ska ni dansa till?

Hej, det är inte lätt det här med första dansen! Ska man välja en powerballad från 90-talet som får hjärtat att slå en extra volt, eller en klassisk vals, eller en mer dansvänlig tryckare?
    Vi kommer ha live-band så då är frågan om de ska sjunga eller om vi använder spotify till första dansen? 
    (OBS! Vi kan inte dansa vals, men tränar nere i gymmet.. ;) 

Vilken låt har ni valt? Ge mig gärna era bästa tips! Skrattande

• Svar på tråden Vad ska ni dansa till?
  • Triton77

Vi dansade till Journey- Don´t stop beliving, började med vals och avslutade med bugg

• Sia

Vi hade en lugnare version av Guns n' Roses Sweet Child o'mine som vår trubadur spelade på akustisk gitarr, vi dansade tryckare till.

• moa2012

vi har inte bestämt oss än angående låt =)...gifter oss om en månad och har inte tränat ett enda steg vals haha men men..

men jag tycker ni ska välja en låt som tilltalar er och som ni gillar mycket.!!!

vi väljer mellan :
    sinead Oconner - nothing compares 2 u
    Frankie goes to hollywood - the power of love
    Aerosmith - I dont want to miss I thing
    celine dion- The power of love
     ja det är väl dem =)..

lycka till  

• Silme

Vi ska dansa till "As time goes by" från Casablanca. Av den enkla anledningen att det var den första filmen vi såg tillsammans (på allra första dejten dessutom).

• Jonna1983

Vi ska dansa klassisk bröllopsvals. Min sambo var tydlig på den punkten, superkul! Dessutom kan han dansa vals, jag kommer bli snurrig i huvudet som det snurrar, hur byter man håll? :) Jag är lite sugen på valsen från Eyes wide shut (Shostakovich - The second waltz) eller någon annan väldigt klassisk valsmelodi. Troligtvis blir det till Spotify, om vi inte lyckas hitta någon DJ (vi måste titta i lokalen om han får plats och om han har egna saker och inte är för dyr!).

Vår låt är annars I swear med All for one, riktigt gammal klassisk 90-talssliskig tryckare och den kommer nog komma efteråt! Älskar den låten och vi har dansat till den rätt många gånger i vardagsrummet. :)

Musik är jätteviktigt och vi hoppas på att ha mycket musik både under vigseln och under festen!

121208 säger J+A ja.
  • JuliBrud89

Vi ska ha 4 non blonde - whats up :)

• ELO

Bandet kommer spela en version på "When I fall in love it will be forever" :)

• 987654321

Aldrig ska jag sluta älska dig med Jonas Gardell

• anette83

Blev ingen vals för vår del som vi egentligen från början hade planerat utan vi dansade till "Lady in red" som har varit "vår" låt sen vi träffades.

• Tokig

Jag tycker om när du tar på mig - framfört av livebandet men en ganska avskalad akustisk version.

Vår första dans (tryckare) var till den och nu sluter vi cirklen. (önskar att vi dansat till nåt coolare än Per Gessle den där gången för åtta år sedan men så var det och så får det bli Glad)

Svar på tråden Vad ska ni dansa till?