• Josefina

Vad ska ni dansa till?

Hej, det är inte lätt det här med första dansen! Ska man välja en powerballad från 90-talet som får hjärtat att slå en extra volt, eller en klassisk vals, eller en mer dansvänlig tryckare?
    Vi kommer ha live-band så då är frågan om de ska sjunga eller om vi använder spotify till första dansen? 
    (OBS! Vi kan inte dansa vals, men tränar nere i gymmet.. ;) 

Vilken låt har ni valt? Ge mig gärna era bästa tips! Skrattande

• Svar på tråden Vad ska ni dansa till?
  • Amor in aeternum
    Brudiframtiden skrev 2012-07-14 08:03:50 följande:
    Vi funderar på ett kanske lite oväntat val: Nothing else matters med Metallica...
    Den ska en kompis till mig sjunga i kyrkan, men annars hade det varit ett väldigt bra val då både jag och sambon älskar Metallica.
  • Brudiframtiden
    Amor in aeternum skrev 2012-07-14 10:30:59 följande:
    Den ska en kompis till mig sjunga i kyrkan, men annars hade det varit ett väldigt bra val då både jag och sambon älskar Metallica.
    Samma här.....
  • Josefina

KUL att så många hittat till den här tråden! Glad
    Själva har vi inte spikat vår första låt än, men det lutar faktiskt åt  "Aerosmith - I dont wanna miss a thing".
    För mig personligen betyder den mycket, och vi kanske helt enkelt struntar i att det inte är en vals ;)

Någon som varit på bröllop där det spelats en sån typ av låt?

• Brudiframtiden
    Josefina skrev 2012-07-17 20:33:27 följande:
    KUL att så många hittat till den här tråden! Glad
    Själva har vi inte spikat vår första låt än, men det lutar faktiskt åt "Aerosmith - I dont wanna miss a thing".
    För mig personligen betyder den mycket, och vi kanske helt enkelt struntar i att det inte är en vals ;)

Någon som varit på bröllop där det spelats en sån typ av låt?
    Vi har funderat på den vi med. Tycker inte alls att det behöver vara vals..vi kommer nog att dansa tryckare ändå, ingen av oss kan dansa vals..
  • MajaStina

Vi tänker dansa brudvalsen till Amanda Jenssens "I choose you". Älskar hennes låtar och just denna känns just lite passande för tillfället. Vi övar för fullt här hemma!! Går väl sådär... Fniss!!

• FruStendahl

Vi ska dansa till "so this is love" (den som askungen och prinsen dansar till) 

• Wirre 81

för oss står det mellan 2 låter (om inte blivande maken hittar på någon bättre)
    1: Youre home to me - Cathy Heller 
    2: I was made for loving you - Maria Mena 

nummer ett är en sån underbar text och det är så vi känner för varandra
    nummer två är en mysigare variant på låten som spelades milioner gånger på festen då vi blev tillsammans.

• Majjs

Vi funderar på "it is you" från Shrek...
    ">

• Tok kär Annki

Vi kommer att dans våran bröllops vals till Bed off roses av Bon Jovy, det är våran låt. Hjärta

Tok kär Annki
  • Angie2012

Elvis- the wonder of you. Och för oss blir det ingen vals utan istället tryckare.

• Pertinax

Har haft jätteångest över detta då det finns så många låtar som betyder så sjukt mycket för mig och som jag kopplar till vårt förhållande. Men jag och min karl har långtifrån samma musiksmak. Han gillar nästan inget jag gillar, och jag gillar bara en del som han gillar. Så det har varit småsvårt att enas. Särskilt när han bara kommer med oseriösa förslag som "Too fast for love" med Mötley crue. Men idag kom ett seriöst förslag för första gången när jag började bli irriterad över att det är mindre än tre veckor kvar och vi inte har nån låt. Låten var Forever med Kiss. Avfärdade honom med att jag avskyr Kiss. Men lyssnade ändå på låten, läste texten och lyssnade på låten igen. Började nästan gråta för jag blev så glad. Vilken låt! Helt underbar! Klart vi ska dansa till den

• Sarus

Nu är det bestämt. Blir "dansa med mig" med Linnea Henriksson! Vi båda tycker väldigt mycket om den låten! Längtar 26 dagar kvar!

• Sjörå

Vi kommer att dalsa vals (vi har ett år på oss att träna) och vi kommer att dansa till Calle Schewens vals, det inte det mesta vanliga men vi båda älskar den. I Äppelkriget så dansar de brudvalsen till just den låten.

• Annary

Vi ska dansa till Yellow med Coldplay men har även varit inne på bl.a. I was made for loving you med Maria Mena och Forever med Kiss. Vi funderade även på att dansa till Somebody med Depeche Mode som är väldigt fin men den ska vi ha i kyrkan i stället.

• Avellana

Vi ska dansa till Turistens klagan. Känns lagom avslappnat för oss som inte riktigt kan dansa så bra och inte vill ha det för högtidligt. Och ännu bättre att man tydligt hör tretakten i den.

• Camilla837

Vi ska dansa chacha till Bruno Mars låt, just the way you are.

Svar på tråden Vad ska ni dansa till?