• Anonym

Låren klibbar ihop när det är varmt.

Chicita skrev 2012-07-10 15:28:44 följande:
    Jag har samma problem.
    Men i våras hittade jag en sorts cykelbyxor i spets på Gina Tricot (trodde aldrig att dom skulle ha något i min storlek, men det hade dom).
    Cykelbyxorna är så tunna att det är mer underkläder än ytterplagg. kan tänka mig att man kanske har såna och sen ett par minishorts utanpå eller nåt.

Dom har i alla fall varit min livräddare i år. Jag köpte tre par, och hoppas dom håller i evigheter. Solig
    Hittar inte sådana på Gina nu... Har samma problem så det hade varit najs..
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-07-10 16:07:04 följande:
    Inga helt i spets där?
    Eller de var inte helt i spets Chicita?
  • Anonym
    Chicita skrev 2012-07-10 16:16:50 följande:
    Jepp helt i spets
    Ok...får leta vidare...hittade inte i min gina-butik här...fast jag tittade ju inte efter sånt som var förpackat heller visserligen..
  • Anonym
    ajmb skrev 2012-07-10 19:15:33 följande:
    Har oxå problem med det där. Vill helst inte ha långa underkläder och i synnerhet inte på bröllopet...så anonym (lösningen)Är du allvarlig...fungerar detta??
    Kladdar det inte?

Hmm..undrar jag med....

Vill gärna ha helt i spets angående cykelbyxorna...tänker att det kan vara lite fint under shorts med...Men vi får se..ska iväg imorgon och kolla läget..

• Anonym
    Anonym (lösningen!) skrev 2012-07-10 20:06:17 följande:
    Så roligt, återkom i tråden sen och sprid ordet! kom ihåg att det ska vara silikonbaserat bara!
    Funkar det med klick från apoteket? Funderar på om det hjälper vid prickar vid rakning med..har hört att det ska göra det....Nån som vet?
  • Anonym
    1700tal skrev 2012-07-10 20:25:39 följande:

Nej, klick är vattenbaserat. Finns ju att beställa på nätet annars.

Vaselin fungerar precis som silikonbaserat glidmedel. Hade samma problem när jag gick upp i vikt under en tid (har aldrig känt av det i övrigt). Men efter att ha gått ner lite igen försvann det helt.

http://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx?Varuid=225696

står ju silikon här..?

• Anonym
    1700tal skrev 2012-07-10 20:46:05 följande:
    Ja titta, det gör det ju.. Det klick jag har är vattenbaserat. Men förpackningen ser inte likadan ut.
    Ja nu ser jag att det finns två varianter...
  • Anonym
    Anonym (Gnisslande lår) skrev 2012-07-11 08:28:45 följande:
    Ni som använder deodorant eller puder - behöver ni fylla på under dagen eller räcker det att man fixar på morgonen?

Jag har testat glidmedel (Pjur - som för övrigt är väldens bästa grej, alla måste ha en hemma. Perfekt som silikondroppar i håret, på nariga händer eller torra armbågar. På läpparna istället för läppglans osv) men jag tycker det känns så obehagligt att ha något fuktigt mellan benen hela dagen.
    Funkar det mot röda prickar vid rakning? Många som säger det...nån som vet?
  • Anonym
    Memmsan skrev 2012-07-11 09:13:45 följande:
    Jag kör tunna cyckelbyxor med spets, lite roligare än vanliga, finns riktigt tuna sådana.. Mest för att känna sig säker, ifall klänningen blåser upp. Jag är inte tjock, men kvinnliga lår och detta händer även mig att det klibbar ihop när det är riktigt varmt..
    Var har du köpt?
  • Anonym

Jag köper hudfärgade "cykelbyxor" på kappal Lindex och Åhléns. Funkar super och syns inte under ljusa kjolar och klänningar.

• Anonym
    Hittade cykelbyxor helt i spets på lindex på rea idag. Ett enda par kvar...i rätt storlek dessutom! Klick silikonbaserat glidmedel har jag också köpt...Tack för alla tips!
Svar på tråden Låren klibbar ihop när det är varmt.