• Anonym (Gnisslande lår)

Låren klibbar ihop när det är varmt.

Jag älskar att ha klänning.

Äger väl egentligen bara två par byxor annars har jag klänning jämt... förutom på sommaren. Mina lår slår nämligen ihop och så fort det blir varmt så gnids huden mot varandra tills jag har stora röda prickar/utslag. Det gör skit ont/svider och gör livet lite tråkigare helt enkelt.

Jag kan väl omöjligt vara den enda med detta problem?

Jag är inte pinnsmal men jag är inte skittjock heller. Är väl så där normal trivselrund.

Hur gör ni? Kör ni strumbyxor året runt? Cykelbyxor under klänningen? Jag vill verkligen inte har leggins.

Hur gör nì?

• Svar på tråden Låren klibbar ihop när det är varmt.
  • Chicita

Jag har samma problem.
    Men i våras hittade jag en sorts cykelbyxor i spets på Gina Tricot (trodde aldrig att dom skulle ha något i min storlek, men det hade dom).
    Cykelbyxorna är så tunna att det är mer underkläder än ytterplagg. kan tänka mig att man kanske har såna och sen ett par minishorts utanpå eller nåt.

Dom har i alla fall varit min livräddare i år. Jag köpte tre par, och hoppas dom håller i evigheter. Solig 

• Anonym (Gnisslande lår)
    Chicita skrev 2012-07-10 15:28:44 följande:
    Jag har samma problem.
    Men i våras hittade jag en sorts cykelbyxor i spets på Gina Tricot (trodde aldrig att dom skulle ha något i min storlek, men det hade dom).
    Cykelbyxorna är så tunna att det är mer underkläder än ytterplagg. kan tänka mig att man kanske har såna och sen ett par minishorts utanpå eller nåt.

Dom har i alla fall varit min livräddare i år. Jag köpte tre par, och hoppas dom håller i evigheter. Solig 
    Syns dom om man har normallånga klänningar på sig?
  • Chicita
    Anonym (Gnisslande lår) skrev 2012-07-10 15:36:53 följande:
    Syns dom om man har normallånga klänningar på sig?
    Det beror på vad som är normallångt för dig Flört
    Det är cykelbyxor som sagt. Ovanför knäna.
  • Syllis 2012
    Anonym (Gnisslande lår) skrev 2012-07-10 15:21:00 följande:

Jag älskar att ha klänning.

Äger väl egentligen bara två par byxor annars har jag klänning jämt... förutom på sommaren. Mina lår slår nämligen ihop och så fort det blir varmt så gnids huden mot varandra tills jag har stora röda prickar/utslag. Det gör skit ont/svider och gör livet lite tråkigare helt enkelt.

Jag kan väl omöjligt vara den enda med detta problem?

Jag är inte pinnsmal men jag är inte skittjock heller. Är väl så där normal trivselrund.

Hur gör ni? Kör ni strumbyxor året runt? Cykelbyxor under klänningen? Jag vill verkligen inte har leggins.

Hur gör nì?

Jag trodde jag var ensam om detta.Jag har samma problem.Jag försöker härda ut.Vill inte ha leggings.Men ibland måste jag täcka med kompresser.Jag går i klänning på sommaren.
    När jag tränar får jag ha långbyxor.Prövade med shorts med det funkar inte.

Tänkte ha stay ups på bröllopet.Men det är bara att glömma det får bli strumpbyxor istället.
  • Anonym
    Chicita skrev 2012-07-10 15:28:44 följande:
    Jag har samma problem.

Hittar inte sådana på Gina nu... Har samma problem så det hade varit najs..
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-07-10 16:07:04 följande:
    Inga helt i spets där?
    Eller de var inte helt i spets Chicita?
  • Chicita
    Anonym skrev 2012-07-10 15:47:58 följande:
    Hittar inte sådana på Gina nu... Har samma problem så det hade varit najs..
    Dom var svåra att hitta på Gina. Även butikspersonalen hade svårt att hitta (köpte ett par i butiken i Falun för jag var osäker på storleken och alla var förpackade, skulle sen köpa fler i Borlänge och då förstod inte personalen alls vad jag pratade om. Men dom fanns där, om dom är slutsålda nu är en annan sak...
Svar på tråden Låren klibbar ihop när det är varmt.