• Anonym (Gnisslande lår)

Låren klibbar ihop när det är varmt.

Jag älskar att ha klänning.

Äger väl egentligen bara två par byxor annars har jag klänning jämt... förutom på sommaren. Mina lår slår nämligen ihop och så fort det blir varmt så gnids huden mot varandra tills jag har stora röda prickar/utslag. Det gör skit ont/svider och gör livet lite tråkigare helt enkelt.

Jag kan väl omöjligt vara den enda med detta problem?

Jag är inte pinnsmal men jag är inte skittjock heller. Är väl så där normal trivselrund.

Hur gör ni? Kör ni strumbyxor året runt? Cykelbyxor under klänningen? Jag vill verkligen inte har leggins.

Hur gör nì?

• Svar på tråden Låren klibbar ihop när det är varmt.
  • Anonym (lösningen!)
    ajmb skrev 2012-07-10 19:44:48 följande:
    Japp då blir det inköp i morgon och testning i veckan...

Så roligt, återkom i tråden sen och sprid ordet! kom ihåg att det ska vara silikonbaserat bara!
  • Anonym
    Anonym (lösningen!) skrev 2012-07-10 20:06:17 följande:
    Så roligt, återkom i tråden sen och sprid ordet! kom ihåg att det ska vara silikonbaserat bara!
    Funkar det med klick från apoteket? Funderar på om det hjälper vid prickar vid rakning med..har hört att det ska göra det....Nån som vet?
  • Anonym (lösningen!)

L

Anonym skrev 2012-07-10 20:10:46 följande:
    Funkar det med klick från apoteket? Funderar på om det hjälper vid prickar vid rakning med..har hört att det ska göra det....Nån som vet?

Om det är silikonbaserat så ska det fungera vet inte hur det är med prickarna dock.. :-\
  • 1700tal
    Anonym skrev 2012-07-10 20:10:46 följande:

Nej, klick är vattenbaserat. Finns ju att beställa på nätet annars.

Vaselin fungerar precis som silikonbaserat glidmedel. Hade samma problem när jag gick upp i vikt under en tid (har aldrig känt av det i övrigt). Men efter att ha gått ner lite igen försvann det helt.

• JuliBrud89

Usch ja! Det ær en plåga.. Ska bannemig prøva med vaselin eller glidmedel! Jag får som skavsår/brænnsår :S HUA! 

• Anonym
    1700tal skrev 2012-07-10 20:25:39 följande:

Nej, klick är vattenbaserat. Finns ju att beställa på nätet annars.

Vaselin fungerar precis som silikonbaserat glidmedel. Hade samma problem när jag gick upp i vikt under en tid (har aldrig känt av det i övrigt). Men efter att ha gått ner lite igen försvann det helt.

http://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx?Varuid=225696

står ju silikon här..?

• 1700tal
    JuliBrud89 skrev 2012-07-10 20:33:28 följande:
    Usch ja! Det ær en plåga.. Ska bannemig prøva med vaselin eller glidmedel! Jag får som skavsår/brænnsår :S HUA!
    Hade ett ex som var idrottsman och han körde med talkpuder. Ska funka på samma sätt som vaselinet fast det blir "torrt".
  • Anonym
    1700tal skrev 2012-07-10 20:46:05 följande:
    Ja titta, det gör det ju.. Det klick jag har är vattenbaserat. Men förpackningen ser inte likadan ut.
    Ja nu ser jag att det finns två varianter...
  • Marylojs

Trosor med små benstumpar alternativt cykelbyxor brukar jag använda.

Svar på tråden Låren klibbar ihop när det är varmt.