• Anonym (Gnisslande lår)

Låren klibbar ihop när det är varmt.

Jag älskar att ha klänning.

Äger väl egentligen bara två par byxor annars har jag klänning jämt... förutom på sommaren. Mina lår slår nämligen ihop och så fort det blir varmt så gnids huden mot varandra tills jag har stora röda prickar/utslag. Det gör skit ont/svider och gör livet lite tråkigare helt enkelt.

Jag kan väl omöjligt vara den enda med detta problem?

Jag är inte pinnsmal men jag är inte skittjock heller. Är väl så där normal trivselrund.

Hur gör ni? Kör ni strumbyxor året runt? Cykelbyxor under klänningen? Jag vill verkligen inte har leggins.

Hur gör nì?

• Svar på tråden Låren klibbar ihop när det är varmt.
  • AnnL

Kroppspuder funkar superbra! Använde det i lumpen dels innanför tröjan för att inte få skavsår av kroppsvästen samt för att slippa värmeutslag. Jag hade även det mellan låren för att undvika att få ont Tungan ute

• Anonym (Gnisslande lår)

Ni som använder deodorant eller puder - behöver ni fylla på under dagen eller räcker det att man fixar på morgonen?

Jag har testat glidmedel (Pjur - som för övrigt är väldens bästa grej, alla måste ha en hemma. Perfekt som silikondroppar i håret, på nariga händer eller torra armbågar. På läpparna istället för läppglans osv) men jag tycker det känns så obehagligt att ha något fuktigt mellan benen hela dagen.

• Helenalott

Jag använder oparfymerad deo som jag smörjer in på insidan av bägge låren. Sen står jag bredbent och låter det torka. Sen känns det ingenting under dagen! Och inte ens min fästman märker något!

• AnnL
    Anonym (Gnisslande lår) skrev 2012-07-11 08:28:45 följande:
    Ni som använder deodorant eller puder - behöver ni fylla på under dagen eller räcker det att man fixar på morgonen?

Jag har testat glidmedel (Pjur - som för övrigt är väldens bästa grej, alla måste ha en hemma. Perfekt som silikondroppar i håret, på nariga händer eller torra armbågar. På läpparna istället för läppglans osv) men jag tycker det känns så obehagligt att ha något fuktigt mellan benen hela dagen.
    Jag fyllde sällan på men det beror ju på hur mycket man svettas och hur varm man blir :)
  • Anonym
    Anonym (Gnisslande lår) skrev 2012-07-11 08:28:45 följande:

Funkar det mot röda prickar vid rakning? Många som säger det...nån som vet?
  • Memmsan

Jag kör tunna cyckelbyxor med spets, lite roligare än vanliga, finns riktigt tuna sådana.. Mest för att känna sig säker, ifall klänningen blåser upp.  Jag är inte tjock, men kvinnliga lår och detta händer även mig att det klibbar ihop när det är riktigt varmt..

• Anonym
    Memmsan skrev 2012-07-11 09:13:45 följande:
    Jag kör tunna cyckelbyxor med spets, lite roligare än vanliga, finns riktigt tuna sådana.. Mest för att känna sig säker, ifall klänningen blåser upp. Jag är inte tjock, men kvinnliga lår och detta händer även mig att det klibbar ihop när det är riktigt varmt..
    Var har du köpt?
  • Anonym

Jag köper hudfärgade "cykelbyxor" på kappal Lindex och Åhléns. Funkar super och syns inte under ljusa kjolar och klänningar.

• AnnL
    Anonym skrev 2012-07-11 09:49:51 följande:
    Jag köper hudfärgade "cykelbyxor" på kappal Lindex och Åhléns. Funkar super och syns inte under ljusa kjolar och klänningar.
    Finns fina på Gina också.
  • malli716

Jag har ett tips till er när det liksom är "för sent" och man redan fått skav på låren; 
    Potatismjöl!
    Det fungerar som kroppspuder. Ta på lite på skavet innan sänggående så har det röda gått ned massor till dagen därpå. Det fungerar också som babypuder till blöjbarn. Det är ju helt naturligt och utan parfym! Ett tips som min gammelmormor har fört vidare till min mamma som sedan förde vidare det till mig =) 

• Anonym
    Hittade cykelbyxor helt i spets på lindex på rea idag. Ett enda par kvar...i rätt storlek dessutom! Klick silikonbaserat glidmedel har jag också köpt...Tack för alla tips!
  • Memmsan
    Anonym skrev 2012-07-11 09:14:31 följande:
    Var har du köpt?
    Jag har köpt på Veromoda, Gina och Lindex som en del andra har nämnt =)
Svar på tråden Låren klibbar ihop när det är varmt.