Blivande fruar 2014
Vi ska oxå gifta oss under 2014, troligen i april-maj, men det är ingenting spikat ännu. Och i vårt fall är det min m2b som är mest ivrig, om han hade fått bestämma hade vi redan varit gifta! Vi har varit tillsammans i ett halvår och har precis förlovat oss.
Han vill gärna ha ett stort bröllop med marängklänning och 300 gäster men jag gifter mig för andra gången och hade ett ganska stort bröllop första gången som var jättefint så det känns som att jag har gjort det där...
Det kommer att bli en borgerlig cermoni därför att min m2b har en annan religion än jag. Religionen är inte en stor grej för någon av oss och han hade gärna kunnat tänka sig en kyrklig vigsel men vi är inte helt säkra på vad hans familj skulle säga om det. Jag tycker det är svårt med vigselförrättare då jag gärna vill att det ska vara personligt. Om vi hade gift oss i kyrkan hade det varit betydligt lättare för jag känner många präster!
Själva vigseln hade vi gärna haft utomhus men hur tänker man? Hur väljer man? "Här är ett snyggt träd, det tar vi och står under!" Om det ösregnar, hur gör man då? Eller i slutet av april, kan det ju till och med snöa! Direkt efter vigseln tänkte vi bjuda de "närmast sörjande" (ca 30 pers) på afternoon tea i en lokal som finns i samhället där vi bor och senare på kvällen (i samma lokal) låta våra vänner sluta upp på en barnfri fest (då blir det ca 60 pers).
Vi ska vara finklädda med fin klänning, håruppsättning, klackskor och bukett och han ska ha kostym. Det blir ingen direkt middag, utan enkel förtäring och snacks på festen och snittar/sandwiches samt kakor till afternoon teet. Enkelt men festligt är vad vi hoppas på!