a ring on my finger skrev 2013-07-09 10:21:50 följande:
Vi är helt plötsligt på NOLL igen.
Augusti blev Juli som blev ??? Juni kanske...vi har faktiskt ingen som helst aning längre.
September är uteslutet! Augusti också om vi inte bestämmer oss för att byta lokal. Hela Juli är Ramadan. Midsommar är uteslutet och innan midsommar är det studenter och grejer.
Så just nu är det bara sista helgen i Juni kvar...inte var jag har tänkt mig dock.
Sambon kan tänka sig höstbröllop men jag vill ha gröna, fina bröllopsbilder...mycket viktigt Förstår dig!!! Man har en föreställning om något och sen blir det inte så...
Sen är det ju faktiskt fortfarande grönt och vackert i september, både min bror och min f.d svåger gifte sig i september (inte med varandra!) och jag minns att i alla fall på brorsans bröllop (3/9) var det högsommarvärme och hur grönt som helst! Det är mörkt på kvällarna, dock, men det blir det ju redan i augusti... Kanske början av september kan funka? Och slutet av juni är ju faktiskt oxå högsommar, frodig grönska, ljumma och ljusa kvällar.
Jag ville ha ett skirt tidigt-på-våren-bröllop, gärna i april, men maj gick oxå bra. Men så satans kallt som det var denna april/maj, kändes det inte kul att ha vigselcermonin utomhus under en i princip avlövad ek!
så vi har flyttat fram och flyttat fram och mitt starkaste argument mot sen maj/juni med all stress med skolavslutningar, sommaravslutningar, student osv har fått sig en törn. Min bästa väninna (som ska vara vittne på bröllopet och som ska hjälpa mig i planeringen) sa: "Jag hjälper dig, vi fixar det, stressa inte upp dig!" Skönt med sådant stöd men det var inte heller vad jag tänkte mig från början....