amerika skrev 2013-04-09 21:47:03 följande:
Fast det är ju faktiskt ingen brådska än. Jag vet att tiden går fort för så är det ju alltid och det är ruskigt mycket man ska planera, boka, avsätta tid till, se över, ta kontakt med osv. Men du kommer att hinna. Det enda du behöver göra innan sommaren har du redan klarat av.
Vi har inte gjort nånting än. Vi har bestämt datum, frågat de vännerna som ska vara vittnen, koordinator, fotograf och musiker. Det är det enda.
Sen har vi tankar på vigselställe som vi ska åka o kolla på när det är "vårt" datum (10 maj), det är utomhus och vi vill bilda oss en uppfattning om hur det är där just då. Och så ska vi titta på festlokalen och boka den så fort min fästman kommit hem från sin utlandsvistelse (om en vecka!)
Men hos mig knakar det oxå, det fullkomligt sjuder av idéer och tankar!!
Jag vet att jag överreagerade, men så fort någon börjar prata med mig om bröllop utan att jag tagit initiativet till det så får jag panik. I mitt förra förhållande försökte hans föräldrar stressa oss (mig) till att ordna bröllop. Det är väl lite det som spökar fortfarande. Jag trodde att min sambos föräldrar skulle försöka bromsa oss nu, men vi kanske är så pass gamla att det är okej
(De är däremot inte gifta, och svärfar berättar varje gång vi hälsar på hur många par byxor han slitit ut knäna på när han försökt fria. Svärmor bara himlar med ögonen och går därifrån då. Jag tycker det är supermysigt, och vi kanske inspirerar dem att gifta sig, vad vet man!)
Jag har också tänkt ha det här året som någon form av referenspunkt för hur det kommer se ut nästa år. Första tanken var att vi skulle gifta oss i maj, men i Umeå har snön förmodligen knappt försvunnit då. Så det blev augusti istället
Sedan jag skrev och hade panik har dessutom många saker fallit på plats. Vi har helt plötsligt en kock, och jag har insett att det inte behöver vara så vansinnigt piffigt på min bröllopsdag. Jag är inte överförtjust att stå i centrum, så att ha allt enkelt och kanske lite mer elegant blir min linje.
Jag utpressade min sambo till att avsätta en kväll någon dag nu i veckan för att prata om bröllop, och han protesterade inte. Planen var från början att vi skulle hjälpas åt, sedan började jag logga in här och då var det klippt