Blivande fruar 2014
Välkommen till augusti-tråden!
www.brollopstorget.se/Forum-8-112/m4291203.html
Välkommen till augusti-tråden!
www.brollopstorget.se/Forum-8-112/m4291203.html
Hah, nu läste jag ditt inlägg igen. Herregud, jag är förvirrad som få idag.
Kul att få veta lite tidigare! Min syster bad mig flytta bröllopet till i sommar eftersom hon "paxat" nästa sommar. Hennes sambo har dock inte friat än och säger att han gärna vill vänta lite till. Dessutom vet jag exakt vad som kommer hända om vi flyttar bröllopet ett år närmare i tiden: att folk börjar stryka mig på magen och komma med insinuationer. Det är inte kul, jag har provat... Sedan är det ingen som lyssnar när man säger att man är knubbig och äter medicin. Inte gravid och undviker alkohol.
Hej på er! Nu är jag tillbaka igen Jag har varit både opeppad och jättepeppad på bröllopsplanering på sistone, men för någon vecka sedan gick jag förbi min favoritguldsmed och frågade lite om vigselringar och vad som skulle passa med min förlovningsring. Och nu är jag helt såld! Enda problemet är att den jag provade som jag tyckte bäst om kostade strax över 10 000, en bra bit över vår ringbudget. Så nu vet jag inte vad jag ska göra. Min kära sambo bara och himlade med ögonen när jag sa det till honom Förhoppningsvis kan ringen motivera mig att planera resten också. Jag grubblar fortfarande över vigselplats och om lokalen vi hyrt är vad vi vill ha. Jag har börjat känna att absolut inget spelar roll så länge jag får gifta mig med min karl, jag skulle kunna göra det bara i rådhuset vi två, men då skulle mamma och moster mörda mig långsamt, och min syster med för den delen.
Haha, nu blandade jag ihop grupperna
Ni som gifter er i augusti (som jag till exempel) är i alla fall välkomna i augusti 2014-gruppen: www.brollopstorget.se/Forum-8-112/m4291203.html
Jag måste bara få dela med mig av en liten tanke. Idag var jag på begravning efter en släkting som hastigt gått bort. Maken som nu är ensam kvar efter 55 års (!) äktenskap sa till mig och min syster att det allra viktigaste är att alltid vara snäll med den man väljer att dela livet med.
Det är sådana stunder som får mig att minnas varför jag vill gifta mig med min fina karl.
Jag och min sambo har diskuterat och kommit fram till att vi nog måste skjuta vårt bröllop på framtiden. Just nu avvaktar vi, planeringen står stilla i väntan på besked om vi får behålla våra respektive jobb.
Det är lite sorgligt, men jag kommer hänga kvar här med förhoppningen att vi får behålla jobben och kan gifta oss till sommaren som vi planerat