• Js Fästmö

Blivande fruar 2014

Hej! Någon mer som ska gifta sig 2014? Tänkte det kunde vara kul att samlas på ett och samma ställe. :) Hur, när och var ska ni gifta er? Vi har inte riktigt bestämt plats än, men borgerligt blir det. Jag kommer köpa lite "då och då" för att hålla nere kostnaderna som annars lätt hamnar på de sista sex månaderna. Och det enda vi vet än är datumet, det blir ett junibröllop, och att vi skall åka på bröllopsresa så snart inpå vigseln vi bara kan. Så kör på, berätta allt. :) Och en sista sak... visst känns det som hundra år bort. ;)

• Svar på tråden Blivande fruar 2014
  • Pia88

Js Fästmö - juni

AnnSofieS -

snowstars - 27september

Nevertheless - 26juli Bollnäs

sommar2014 - juni

Ponduss - oktober Västerås

thistime - sommar

madde4you -

PoS - 25januari Stockholm

KimSB - sommar

Power of Love - juni Värmland

Josefine o Micke - 25januari Stockholm

Förälskade - september Landskrona

emme86 - 6september Tunhem

MH2014 - december Västerås

Linapanil89 -

Fannyterez - 3maj Göteborg

Kakbakaren - juli

blivande brud - 7juni

MissTC -

Andblo -

Shajne - 9juli Trollhättan

Natalis -

aminis - 2augusti Stockholm

Marcus Elin - sommar

Augustimamman - sommaren

HubbaBubba - 7juli Stockholm

MissLii - 14juni

Pearldrop - sommaren

Sandrajavisst - 7 juni, Nyköping

141004 - 4oktober

E86 - sommaren Köping

Pia88 - juli, Österbotten finland

• snartfrueriksson88

Js Fästmö - juni

AnnSofieS -

snowstars - 27september

Nevertheless - 26juli Bollnäs

sommar2014 - juni

Ponduss - oktober Västerås

thistime - sommar

madde4you -

PoS - 25januari Stockholm

KimSB - sommar

Power of Love - juni Värmland

Josefine o Micke - 25januari Stockholm

Förälskade - september Landskrona

emme86 - 6september Tunhem

MH2014 - december Västerås

Linapanil89 -

Fannyterez - 3maj Göteborg

Kakbakaren - juli

blivande brud - 7juni

MissTC -

Andblo -

Shajne - 9juli Trollhättan

Natalis -

aminis - 2augusti Stockholm

Marcus Elin - sommar

Augustimamman - sommaren

HubbaBubba - 7juli Stockholm

MissLii - 14juni

Pearldrop - sommaren

Sandrajavisst - 7 juni, Nyköping

141004 - 4oktober

E86 - sommaren Köping

Pia88 - juli, Österbotten finland

snartfrueriksson88- 14 juni stockholm
  • snartfrueriksson88

hej tjejer!

vi ska gifta oss 14 juni 2014. vet än så länge hur jag vill ha min klänning o vilka som ska vara mina tärnor. ska även gå ner lite i vikt.  

• snartfrueriksson88

juste vi har bestämt att bröllopsresan går till thailand o vet även vilken kyrka o festlokal vi vill ha =)

• Sandrajavisst

Härligt att ni kommit lite. Snart ska vi betala handpenning på lokalen men velar lite! det är vårt drömställe men det är dyrt. Sitter och spanar lite på olika drinkar som ska vara i  baren. Kommer ha 3 st som man man beställa. Ska ge mig på dessa pompoms!

• snartfrueriksson88

okej ! jag har oxå ett drömställe men tyvärr rymde matsalen mindre folk än vad vi blir =( 
    vi ska åka till tyskland o köpa alkohol.

vi ska ha buffe middag. någon som har tips på dricka till det ? 

• E86

Newertheless: Jag har också jättesvårt att bestämma mig, antingen 2 nära vänner eller mina två systrar. Jättesvårt är det! min fästman kommer ha 2 marshalkar.

Jag har börjat få svar från de jag hade skickat mejl till ang. bröllopsfesten. Får man fråga vad ni räknar medatt hela festen ska gå på? Vad har ni för kuvertpris om ni har något?

Jag har två olika förslag hittills. Det ena är en resturang som kan erbjuda 2 rätters, 2 glas vin/öl per person samt brudskål för ca 500:-/person. Denna resturang är på ett hotell, vilket är perfekt om några av gästerna vill  boka hotellrum. Vi får köpa tårta från annat ställe och ta med om vi vill.

Det andra stället är folkethus (iten speciellt mysigt ;P), där mat, alkohol (antar att det är 1 glas/rätt där med), personal, de dekorerar, städar osv, för 400:-/person. Vet dock inte riktigt vad för mat och hur många rätter m.m.

Tycker ändå att det verkar vara rätt  okej priser, eller vad tycker ni? angående det första stället så serverar naturligtvis personalen osv.  Måste dock kontroller så vi i så fall får "vara i fred"; hade ju inte varit någon höjdare att få dela bröllopsfesten med främligar haha ;)

Om man räknar på 50 personer så blir det antingen 20 000:-/25 000:- för hela festen, det är väl helt okej? Möjligtvis lite extra om vi vill ah specifika dekorationer osv.

• Nevertheless

Jag har lixom ingen riktig bästa vän av tjejerna mina utan alla är vänner men ingen som är mer nära än den andra typ så jag har super svårt att välja tärnor... :S Men vill ha! tur det är lång tid kvar!  

• Sandrajavisst

Neverthless: men tänk så här: vem tror du skulle förgylla din dag? vem trivs du bäst med? du och din man ska ha den bästa dagen i ert liv och tärnan (bland annat) ska ju hjälpa dig med det! Men som sagt är ju tid kvar=)

E86: tycker det är helt ok priser! vår lokal har bara en bokningskostnad på 25.000 =/ det är verkligen min dröm lokal men dyr! vi har inte så många att välja på.

Svar på tråden Blivande fruar 2014