L och J skrev 2012-12-14 01:30:34 följande:
Hej brudar! Va roligt med fler i samma läge.
Min gubbe (han e 26 haha) vill inte planera nåt än, tycker det är för tidigt nu när det inte passar med 2013. Men vi har kommit fram till att det blir stort och inget budgetbröllop. ca 90 pers och vi vill bjuda på allt. Vet var vi ska ta maten ifrån och att vi vill ha festen på landstället i Gränna. Kommer bli i juli-augusti.
Själv då??
Nevertheless skrev 2012-12-13 18:53:13 följande:
så gjorde vi med, var tänkt nu till sommaren men för att slippa ta kuvertavgift som jag verkligen inte vill så skjuter vi på det till 14
Och med längre tid på oss så hoppas vi på att få ned kostnaden lite... vi räknar väl med runt 70 000 att det kommer gå lös på det men hoppas på att det ska räcka med 50 000
Att ta kuvertavgift känns absolut inte ok för oss heller, tänker bjuda på allt, så vi vill slå på stort sen istället utan stress. Bridezilla som man blev i början så va det surt att skjuta upp det, men åh så klokt.
Känns jättebra faktiskt.
Har du planerat nåt än?
Har köpt små söta såpbubblor till att ha efter vigselakten..
Har sett ut vart vi vill ha middag och festen efter bara vi får plats med alla annars får vi tänka om...
Färgerna ska vara rosa och grönt (och vitt då självklart)
Tårtan ska jag kanske göra själv, funderar på anlita någon nu istället då vi bestämt hur den ska se ut med halva klassiskt vit som en normal och halva ska vara brun i choklad då min M2B är en choklad dyrkare som gärna vill ha allt i choklad med chokladfyllning och choklad ovanpå :P
Vi har bestämt en toastmaster, jag har bestämt med några tjejer som ska sjunga 2 låtar under vigseln,
har bestämt hur blomster dekorationerna ska se ut på borden vid middagen :P
Gjort save the date kort fast inte skrivit dit datum ännu iom att vi inte bokat ännu, men jag bad gubben ringa och kolla upp hur många man kan vara i veckan och han hade inte gjort det igår så jag hoppas han gjort det idag som han lovat annars blir jag besviken! :P
Håller på letar efter någonstans där man kan designa sin egen ring oxå då jag vet precis hur jag vill ha min!
Så har vi en första början till gästlistan iaf.
Så lite har vi hunnit med!