Chicita skrev 2012-07-12 09:40:41 följande:
Jag ska förtydliga något eftersom det verkar som att de flesta går in och försvarar cupcakes och talar om hur bra dom är med fyllning och allt istället för att försöka svara på TS fråga.
Som jag skrev i mitt första inlägg så brukar dom flesta cupcakes som jag testat, vara en jättemuffin (ofta rätt torr) med en klick smörkräm eller frosting på toppen.
Det tycker jag är trist.
Och om jag hade fått en sån på ett bröllop medan brudparet äter tårta så hade jag blivit besviken. (besviken, inte arg, upprörd, sur eller irriterad och jag hade inte varit otrevlig och klagat)
Att få en minibakelse (vilket jag nog mer tycker att det är om det är fyllningar i olika lager) är en helt annan sak. Men då brukar även priset vara något helt annat.
4,50:- kostar det kanske om du bakar själv. Att köpa brukar ligga på mellan 45-90:- om det är mer avancerade cupcakes med fyllning och dekorationer. Och storleken avgör ju en hel del också, är det mer muffin-storlek eller är det dom där superstora som man får på koditoriet?
Du kan ju exempelvis kolla in Hello Sugar's prislista:
www.hellosugar.se/priser-cupcakes/ Väldigt sant. Jag tyckte själv att det kändes lite med en muffins (både mina egna och professionella som det bjöds på ett annat bröllop jag varit på). Visserligen var den professionella väldigt god och gullig, men också väldigt liten.
Vi hade bl.a. cupcakes på brölloppet, men det var bara en del av en dessertbuffé -något som passade oss som handen i handsken :) Vi satsade mer på gott, mycket och valmöjlighet än exclusivt :)