Cupcakes vs tårta
Chicita skrev 2012-07-11 15:30:49 följande:
Jag måste bara fråga. Det är inte elakt menat på något sätt, jag är bara nyfiken.Men varför äter inte ni andra också cupcakes som brudpar?
Jag förstår det där med att man vill ha något att skära upp. Men bör man inte ha tårta till alla då?
Man kan väl lika gärna göra en grej med att man tar varsin muffin och matar varandra, eller att det finns en "dubbelcupcake" högst upp som man kan skära isär?
För mig känns det som "jag tycker om tårta och därför äter jag det, men ni andra får nöja er med cupcakes".
Och då vet jag mycket väl att det faktiskt kan vara så att det är dyrare med cupcakes än tårta, så det är sällan av snålhet man gör det. Men som gäst skulle jag nog blivit besviken om jag inte fick samma som brudparet...
Lite som med brudpar som har en tårtställning med fyra våningar. Våning 1 och 3 innehåller tex en chokladtårta med hallon och våning 2 och 4 innehåller tex en citrontårta med jordgubbb. Vilka gäster får vad? Varför får inte alla samma sak? Får gästerna välja själva och vad gör man om 90% av gästerna vill ha cokladtårtan och den inte räcker till alla?
Visst, man ska som gäst vara glad över vad som bjuds, passar det inte så kan man skippa att äta av det, och jag skulle ju aldrig någonsin som gäst sura över en sådan sak eller liknande. Jag undrar bara hur tankebanorna går hos brudparet när man väljer olika sådär.