• Celia

Klänningen lades upp - ser hemskt ut!

Hej, jag har valt att ha ett ganska tight fodral i en crèmefärgad ton. Den bör vara knälång för att göra sig bäst, och min var kanske 7 cm för lång, så jag lämnade in den till en sömmerska som jag blivit rekommenderad. När jag fick tillbaka den ser man tydligt i satängen var hon sytt och det ser helt enkelt inte bra ut. Hon sa att det var enda sättet man kunde göra det på, men jag känner mig lurad och besviken... Jag har haft några som sett den och en föreslog att jag skulle lämna den till annan sömmerska, de andra tyckte att jag skulle strunta i det. Vad bör jag göra?! Kommer allt annat som skor, bukett, hår och smycken, ta bort fokus från sömmen? En del av mig vill köpa ny klänning, men en annan del har varken ork eller råd... Med vänlig hälsning, Smått uppgiven

• Svar på tråden Klänningen lades upp - ser hemskt ut!
  • Chicita

Kan du visa bild?
    Det är alltid lättare att ge råd om det handlar om utseende på något om man kan se det.
    Gärna både helhet och detaljbild 

• Celia

Ok, blev inte så bra med padden, men ändå. Äsch, nu lyckas jag inte ladda upp. Får försöka senare.

• Celia

Jag får bara upload failed, vet inte varför. 

• jakother
    Celia skrev 2012-07-12 17:18:05 följande:
    Jag får bara upload failed, vet inte varför. 
    Prova spara om bilden i paint.. då fungerar det för mig.. eller så kanske den är för stor jag vet inte =)
    För All Tid 2012-08-25 frokenfjellstrom.blogg.se
  • Chicita

För stor, fel filformat eller kanske namn på filen som innehåller konstiga tecken.

• Celia

Ok, här fick jag iaf med en närbild på sömmen...
  • Celia

och här är klänningen i helhet!
  • 1700tal

Blir det inte bättre när fållen är pressad? Den ser inte ut att vara pressad alls.

• Celia

Möjligt, vet inte om hon gjorde det eller inte...

Svar på tråden Klänningen lades upp - ser hemskt ut!