• sophiebus

Brudar Västmanland 2013

jag blir sjukt stressad å känner pressen på att åka å prova typ nyss!!
    man ser alla andra augustibrudar som köpt kläningen för lääääänge sen å jag har inte kollat någonting än.
    jag ska ha med mig mina två tärnorn vid provningen hade jag tänkt med dom jobbar så mycket å konstigt.
    men jag får sätte lite press på dom få jag får ett datum så jag kan åka å kika =)
    så för mig blir det nog snart.
    men jag känner mig så kluven nu för jag är väldigt överviktig å vet inte vad för slags klänning jag ska ha å sen ska jag göra en gbp-op i höst å kommer för hoppningsvis rasa i vikt tills nästa sommar.
    tänk om jag då heller vill ha en smalklänning men har valt någonting annt?!
    hmm så svårt... 

• sophiebus

tack för att du lagt till mig =)
    vi ska gifta oss i skultuna kyrka  

• sophiebus

jag gillar oxå 1.an bäst om man ser de man ser på bilden =)

• sophiebus

är det någon mer här inne som är lite pysslig?
    jag är i alla fall de, jag gillar att göra om å göra ill mitt eget.
    samma sak med att gör inbjudnings kort m.m

nu va jag i alla fall på brötet å fiskarna i tors då dom har halv priset på allt.
    så jag tänkte man kanske kunde fynda något som man kan pimpa.
    jag hitta 2st likadan små korgar med långthandtag som jag ska ha som blomterkorgr åt flickorna.
    som ska målas vita å kläs om invänding. kanske sätta nå fina band m.m

sen hittade jag 3armade ljusstakar som jag ska spraya vita. (ska köpa in fler oxå) att ha som bordsdeko.
    jag vill inte ha några höga vaser med blommor i då man inte ser mitt emot borsdgrannen då.
    ett tips till er! =)

sen köpte jag fat, en vas & två ljushållare (allt separat) som jag sen ska limma ihop å spraya vitt som oxå ska bli en ljusstake (alla kommer bli olika men i samma färg å tema) 

har ni några bra pyssel man kan börja med?

ja just ja sen köpte jag spetstyg (gardinkappa) som jag ska göra vimplar av att hänga i taket eller nått =)
    man kan ju aldrig dekorera för mycket när man både ska vara ut å inne =) 

• sophiebus

jätte fin klänning =)
    imorgon ska jag dit å kika med mina tärnor =) 

• sophiebus

ååå va roligt de va igår å prova massa fina klänningar,
    vi var både på ursulas å ruts å hitt fina klänningar på båda ställena.
    men jag väntar till 2013-serien kommer då det nog finns lite mer att välja på.
    så de blir att kolla liter bättre i början på januari =)
    men de va super skoj att få på sig dom fina klänningrna =) 

• sophiebus

här har jag börjat med pysslet lite lätt i alla fall =)
    gjorde en servett ring av ståltråd å vita/glas pärlor som blev jätte fint, men det tar ju sån tid, vet inte om de är värt den tiden.
    ska försöka komma på nå fint om man ska göra på toarullar i stället.
    sen har jag gjort färdigt några av mina kandelabrar  (eller hur det stavas)

Idag ringde jag å ändrade tiden för bröllopet å tack å lov fanns den tiden vi vill ha kvar =)
    så nu blir de kl 14.00 i stället för 16.00
    min kusin gifte sig den 4/8 i år å dom jade kl 16 å de blev inte mycket tid till dans.
    nu hoppas jag man kan ta dagen med ro i stället =)
    känns toppen skönt.

• sophiebus

jag har en toppen duktig frisör på sunrizz i gallerian som heter Anela.
    jag frågade henne om pris m.m å hon tar 2500kr, men kunde inte säga vad hon gör den 3/8 nästa år =)
    men hon brukar nästan alltid tacka ja till uppsättningar då de är de roligaste.
    sminkning hr jag ingen aning om, brukar inte bli så nöjd när någon annan sminkar mig men känns drygt att göra de själv.
    nån bra å billig make up artist tack =)

jag skulle nog oxå kört på förrätt, varm & tårta. läst många som tycker det bli kaka på kaka annars, men de är ju en smaksak =)

a.n.g fotograf så har min sambo en jobbarkompis som jobbar som fotograf som är toppen duktig, han fick ett kompis pris på 4000kr för att fota innan å under + porträtt.
    hans kompis är just nu å fotar han som äger glasriket (torsten janson) då han fått en privat förfrågan då dom va nöjda med hans tidigare prestationer på en privat tillställning.
    annars har vi en nära vän som jobbar som barnfotograf, fotar typ alla västerås dagis/skolor men han gör kanske inte så mycket utanför ramarna så att säga. vi vill ju ha allt lite med våran egen touch =)

har försökt laddat upp bild från mob på mitt pyssel men de går inte =( 

• sophiebus

halloj allihopp!
    nu var det längesen jag skrev här men jag har hållt ögonen på er i alla fall =)

Det som har hänt sen sist för oss är att min M2b har provat kostym (vilket är lite problematiskt eftersom han är kortväxt) men jag hoppas att det kan lösa sig å att det blir något super snyggt tillslut =)
    när han hade provat kostymen å skyndade tillbaks till jobbet så visade tjejen som jobbade där mig en tyllklänning som hon haft i å tanke åt mig sen jag var där sist. den var väl inte helt toppen men det va kul att prova någont som kommer ha samma form ungefär i alla fall.
    men fy satan vilka fina tyll/spets klänningar dom fått in på Rhuts nu. jag blev helt kär i en utav dom, men det blev inte min portmonä 13.000 KR! det är mycke penar för en klänning en gång i livet!
    å sen fick jag ju höra den roliga (för mig) nyheten!
    dom hyr inte ut tyll & spetsklänningar!
    suck igen liksom.... det är ju de jag vill ha men jag känner inte för att köpa någon utan nöjer mig med att hyra.

något posetift är att vi har prov lyssnat på bandet som ska spela på bröllopet å dom är toppen bra =)
    så det kan vi bocka av från listan nu =)

sen har vi haft vin provning eftersom min mamma skulle åka till tyskland, så då köpte hon med sig grejer hem, men vi hade ju inte rikigt kollat upp hållbarheten på grejer så all ÖL å all cider håller inte fram till nästa sommar.
    ölen köpte dom aldrig för de såg dom när dom var där.
    så då blir det att försöka hitt någon som åker dit när det börjar närma sig.
    det blir ju galet mycket billigare att åka dit, det de skillde ca 10.000.

så nu är mat å dryck bestämt i alla fall å även av bockat =)

• sophiebus
    lillasofie skrev 2012-11-06 20:28:32 följande:
    Nu hasr min kinaklänning kommit och den är jättefin Men problemet (för självklart måste det vara lite problem ) är att det är dragkedja istället för snörning som jag ville ha. Är det nån som vet om det går att ändra? Och är det nån som känner till nån bra sömmerska i stan? Har kollat eniro men hittar inget.
    va roligt sofie =)
    jag vill oxå se.
    ruths gör ändringar på klänningar sa hon sist jag var där.
    annars finns en skräddare på samma länga som brynolfbagare på stan. (vid thai hörnan) mitt emot någon missbrukar enhet.

Svar på tråden Brudar Västmanland 2013