• sophiebus

Brudar Västmanland 2013

lillasofie skrev 2013-02-05 19:41:43 följande:
    Är det nån som har koll på nån bra sömmerska i Västerås eller omnejd!? Har googlat, men hittar inte så mycket. Ringt Wallins syateljé typ 20 ggr men ingen svarar. Lämnade meddelande senast, men de har inte ringt upp, så det känns inte så seriöst. Men jag måste hitta nån att sy in klänningen!
    det finns en skräddare vid thai-hörnan på stan. där vid brynofs.
    sen finns de en till ute på baksidan av pungt. men har inga nr.
    jag tror dom på ruths oxå fixar sömnad 
  • sophiebus

ja fr dig börjar det verkligen dra ihop sig =)
    själv får man vänta 6 månader till =)
    men klart man börjar bli nervig...
    Nu har vi hittat ett typ snitt till inbjudan å är på G å skriva ut korten sen ska dom bara meckas ihop.
    började i tisdags med att skära & vika "ytter" kuverten å sätta på diamant hörnen. 
    nu ska jag som sagt skriva ut inner korten & skära till under pappret.
    sen ska vi ha en ut dragbar flick med info om present & barnfritt som oxå ska göras =S
    många moment men jag tror dom kommer bli jätte fina =)

sen har vi börjat med våran kuvert tårta (önskar oss pengar till en B-resa) så vi ska göra en "tårta" av lådor på varran som ska kläs in å utsmyckas.

Oj ska man ge toast master någon present?
    det har jag missat =S

sambon ska få en secretBox (vet inte hur det stavas) fotografering tror jag, om jag vågar ;)
    annars blir det en klocka. 

ska ni ge era tärnor/Bm något?

• sophiebus

detta pysslade jag med under hösten =)
    är sååå sjukt nöjd med min brudbukett.
    nu är de bara komma på hur jag ska göra med handtaget =)

• sophiebus

halloj tjejer =)
    nu är alla inbjudningar utskickade, långt i för väg men de känns bra eftersom de är semester tider =) 

i början av feb så hittade jag min klänning som jag ska hyra på R.
    men sen idag så åkte jag å köpte en ny super fin klänning till fesen på kvällen.
    en kort klänning med mycket till å bling bling.
    min vigsel klänning har jätte långt släp så de känndes jobbigt att ha den hela kvällen å sen är den ganska tung å det känns som det blir jätte varm, så nu är jag överlycklig över att ha hittat en andra klänning.
    den va lite liten nu men den kommer nog sitta som en smäck till sommaren =)

• sophiebus
    emzerus83 skrev 2013-02-28 13:19:16 följande:
    Nu är inbjudningarna färdiga så här vart resultatet :)

Framsida:

Insidan:

va fina kort =)

• sophiebus
    maddek skrev 2013-03-05 18:52:19 följande:
    Tack!! Det blir dom och inbjudningskort som matchar så nu känns det bra igen. 

Har en annan fråga ang musik på bröllopsfesten. Hur har ni gjort? Egen musik, dj eller band? Tips mottages gärna om band och dj runt västerås-trakten. :) 
    vi ska ha ett live cover band (tror dom heter 4to7) jätte härligt gäng killar/gubbar  =)
    både min sambo å jag är musik fanatiker å här valde vi att inte spara in. det va den ända pungten som jag höll sten hårt på. man får ta lite från en del för att lägga på en annan =) 
  • sophiebus
    Candyheart skrev 2013-03-09 23:36:08 följande:
    Ihhhhhhhhh, min klänning som kom och som satt så perfekt....

...Jag är gravid!!!!

Helt fantastiskt, men samtidigt är det högst tveksamt om jag kommer kunna ha klänningen. Har hela korsettknytningen tillgodo då den satt perfekt som max åtdragen, men jag tror jag kommer vara större i v 26 än vad korsettknytningen tillåter. Funderar på beställa en likadan klänning fast större närmare bröllopet :)

Jag är inte så förtjust i såna där klänningar som ser ut som om man hängt ett lakan på kroppen. De är ju dock praktiska gravidklänningar.

Nåväl, graviditeten är bra mycket lyckligare än klänningsbekymret :) 
    åå va skoj, grattis =)
    alla detaljer lägger sig nog tills dess =) 
  • sophiebus

halloj alla brudar =)
    idag var vi på ica Maxi på hälla å kikade in deras inspirations kväll tema bröllop.
    var någon mer där?
    glömde tipsa om de tidigare :(

va mycket fint att titta på å massor att smaka på =)
    det va alla deras fest fat,snittar, baklser + tårtor å massa personal man kunde fråga. jätte trevligt faktiskt.

nästa helg ska vi ha av smakning av bröllops menyn, ska bli sännande att se hur de blir.

det finns fortfarande många ? kring olika saker å jag har ingen aning om hur vi ska lösa våran barnfria situation då verkligen alla ska närvara vid våran dag. vem ska ta hand om våra tjejer?
    sen har vi ingen transport från kyrkan till lokalen. 
    någon som har något bra tips?

resterande känns som de är lätt löst men detta med barnen är så viktigt att det blir rätt.

har ni något stopp i planeringen, något som är svår löst?

• sophiebus
    JOOL 09 skrev 2013-03-12 09:26:05 följande:
    Åhh såg också det där på Maxi men hade tyvärr ingen möjlighet att gå... Hur var tårtorna? Smak? Pris? Design?

Mitt nästa ? är just tårtorna, velar fram och tillbaka om jag ska baka själv eller inte...
    dom va jätte fina, men alla mousser görs på pulver å det känns lite sisådär måste jag säga. vist då kan dom håller nere på priset men vad är det i pulvret igentlgen?
    jag som är kock är ganska kinkig på sånnt å vill ha fina råvaror i min tårta.
    triserna var från 20kr/bit upp till 54kr.
    ju mer man ville ha på eller avancera den, ju dyrare blev de.
    tårtställningen ingck i priset å utkörning med kyl bil kostade 300kr.
    jag funderar på att beställa en vänlig gräddtårta med jordgubbar & sylt för 159kr/st (13kr/bit) å sen fråga om det då ingår tårt stälnning fast man inte köpt en riktig bröllops tårta.

vi var oxå inne på att göra tårta själv just för att det är ganska lätt att göra egen jordgubbs tårta men vi kommer att köpa den. tiden räcker inte till eftersom vi gör alla mat själva oxå =)

• sophiebus

Oj här var det ganska dött.
    är ni kvar alla brudar =) ??

här går de sakta men säkert frammåt.
    det biten som är kvar är transport från kyrkan- fotografering fotografering-lokalen, vi känner ingen med fin bil, har ni andra löst transporten?
    någon kanske har någon bra kontakt eller tips att dela?  =)
    vi hade provsmakning av middagen för en månade sen å den blev inte helt bra, så vi luskar vidare å bröjar fundera på att anlita en catering firma i stället.
    vist var det många som anlitat aros catering? 

• sophiebus

oj fy va jobbit, hoppas de är godartad å att de inte blir nå mer.
    förstår att allt annat fått vänta.

vi kommer vara i kyrkan innan gästerna kommer.
    men ingen kommer ju se oss då.
    henke ska inte se mig innan vigseln utan endast min tärnor.
    sen efter vigseln de är då jag menar att man kanske vill åka någon finare bil, alla är ju utanför kyrkan å minglar å kramas eller vad man nu gör.
    då skulle de kännas trevligt att sätta sig i något finare än den vi har just nu =)

• sophiebus

å va roligt att ni blivit hippade =) låter som ni båda haft toppen mysiga dagar.
    för mig vet att de är något på G i alla fall men vet inte vad när eller hur?
    ska bli väldigt spännande.
    jag är nästan säker på att dom inte kommer nappa mig på sommaren (juli, aug) så det ska bli skoj att de vad dom hittat på =)

Nu har vi fått in allas Osa svar å det föll väll bort ca 10st så vi skultar väll på starx under 70 per kan jag tänka mig.
    det blev så klart en hel del bråk om hur vi hade bjudit eller snarae hur vi inte hade bjudit in alla. vi valde bort släkt som vi inte omgås med eller har någon bra personlig kontakt med då det känns helt onödigt för oss å är väldigt kostsamt. det blev ett jävla liv i luckan å bara för att vi inte valt att bjuda hela syskonskror (kusiner) så valde mammorna + sykon att inte komma. (lång hitoria kort). men de var nog det som blev bäst i alla fall, då slipper vi funderar på vad surpottorn i hörnet sitter å snackar för skit om allt å alla. jävligt bitter.

i tors & idag var vi till arturs guld å fixade våra ringar. vi designade dom själv å han som är guldsmed är super duktig, han ritar upp allt i ett caddprogram så man får se ringen ur olika synvinklar m.m
    kan verkligen rekomendera de till er som inte hittat er ring än.
    han tar inget extra betalt för de heller. han har redan lagt ner 4 timmars jobb på oss för att få till rätt ring med rätt sten i rätt form m.m
    jag är i alla fall super nölj å går som på små moln just nu=)
    kan knappt bärja mig till jag får se dom på riktigt. =)

• sophiebus
    MrsDavidsson skrev 2013-05-20 20:24:09 följande:

Craaazy... nu är man liksom gift!! 
    Här står vi en trappa upp i kyrkan. Vigseln är precis avslutad och vi gömmer oss medan vi väntar på att alla gäster ska gå ut så att vi kan komma ut på trappan å möta riset :P

Vilken dag tjejer... är nästan avundsjuk på att ni har era bröllopsdagar kvar...

Det här va den bästa dagen i mitt liv och allt var perfekt!!
    va roligt grattis grattis grattis =) 
  • sophiebus
    västerås13 skrev 2013-05-22 13:56:52 följande:
    Nu på lördag är det dags för oss! Kyrkan i Irsta väntar och jag är ledig för att fixa med det sista, spännande! Senare idag ska jag förhoppningsvis hämta hem min klänning som blivit justerad i två omgångar.
    va spännande, hoppas att solen skiner å att ni får en toppen dag =) å att du hinner färdigt med allt till helgen.

• sophiebus

ååå ihelgen (& onsdags) har jag haft mina möhippor.
    har haft en så sjukt bra dag.

I onsdags skulle vi ha avslutnings middag med jobbet då 2st ska sluta.
    hade inte den blekaste aning om att dom skulle överaska mig å ta det samtidigt (trode inte som skulle hippa mig där alls)
    först blev det fotbad å mingel å sen klädde dom ut mig å sen bar det av ner på stan.
    behövde inte göra nå tok där i alla fall, men vi hamnade på harrys där janke skulle spela.
    vi åt en god middag å sen drog det igång en musikquees ( =S vet inte hur det stavas)
    då fick jag sjunga en truddilut...
    sen drog han upp mig igen för då hade jobbarkompisarna fixat en utdragen text dom jag sjön solo.
    (himmlen runt hörnet)
    sen blev det lite dans. en hyfsat lugn kväll men dock lika bra ändå. Alla jobbade ju dagen efter =)

sen i lördags skulle henke fixa en överaskning då vi varit tillsammans i 8,5år (varje månad den 10.e så gör vi något extra för att hålla "kryddan" vid liv) så det va ingenting konstigt.
    vi körde bort mot irsta å så tyckte han det lät konstigt när han växlar (något han oxå säger ofta)
    så han stannade till vid macken.
    där väntade en motorcykel å en snubbe med en extra hjälm.
    det blev en tur på 1 timme (dom sista 30min åkte jag med ögonbindel)
    vi stannade till å jag blev bort tagen å sen klädde någon av mig å drog på mig annat.
    sen fick jag ta bort bindeln å där stod 23 fina underbara vänner/släktningar å överaskade mig hos mamma.
    det blev frukost å ett uppdrag. jag skulle måla (visa min kärlek till henke)
    sen bar det av ner på stan där många pinsama uppdrag skulle göras -sälja gummi-sälja rosor-fråga om bra tips in för äktenskapet-klippa kalsong lappar-gå i musik paraden-dansa.
    sen blev det att köra SegWay-lunch-femkamp.
    sen bar det av för tillfixning. blev sminkad å fick håret gjort.
    sen åkte vi ner till hamnen å gick på en grillbåt.
    även där fick jag i uppdrag att sjung med han som spelade. denna gång blev det främling i inte helt rätt toner :P
    kvällen avslutades på sjökrogen å sängen väntade kl 2.
    då hade vi partat i 14 timmar med en burk i huggsta hugg hela dagen. 
    man mådde som man förtjänade igår, fast jag gjorde de med ett leénde på läpparna å med ett varm hjärta över att ha så fina människor i min närhet.

sorry för ett så lågt inlägg men ville bara dela med mig =)

• sophiebus
    ullis skrev 2013-06-24 22:06:52 följande:
    Nu är jag också gift! 8 juni i Barkarö kyrka, det kunde inte bli mer perfekt! Blev mycket bättre än vad vi kunde förställa oss!

grattis =)
    va fina ni var =)
  • sophiebus
    emzerus83 skrev 2013-06-24 18:59:54 följande:
    Nu är det nära!!!! På lördag är den stora dagen...åh va pirrigt det är :)
    grattis å hoppas ni har en underbar dag =)
  • sophiebus

ååå va spännande nu är det inte långt tid kvar för mig & sofie att äntligen få bli fruar, dock inte med varandra =)

dom senaste veckorna har det varit fullt upp, hur man nu kan ha de när man pysslat å fixat som en idiot de senaste året :P
    idag blev det fix i lokalen som blev helt magiskt fin.

fint väder har dom lovat oss i morgon oxå, tror inte att det kan bli så mycket bättre =)

natti natt några timmars skönhets sömn kan nog behövas.

lycka till i morgon sofie!

Svar på tråden Brudar Västmanland 2013