Men jag blir så trött! Nu ger jag snart upp.
Jag gjorde vår bordsplacering ungefär en månad i förväg.
Kvällen innan bröllopet så bokar en höggravid tjej och hennes make + son av med anledning att hon var rädd för att kanske föda på bröllopet (inga förverkar sen tidigare) och att hon inte orkade vara på benen så länge.
I lokalen som hon väl känner till då hon gifte sig där själv, så finns två separata rum där man kan gå in och stänga dörren och sätta sig i en bekväm fåtölj eller till och med lägga sig i soffan.
Det finns även en soffa till i en hall/ allrum. Så många möjligheter för henne att gå ifrån om hon känner det och på bröllopet fanns både sjuksystrar, barnmorskor, farmacepter och läkare. Och dom skulle vara mer än halvvägs på väg mot BB om det mot förmodan skulle dra igång.
Nåja, vad göra... bordsplaceringen var ju klar...
Jo, jag kryssade helt enkelt över dom med stor svart tuschpenna och sa till dom som skulle suttit "nedanför" den här familjen att dom kunde hoppa upp ett hack.
Dagen efter så orkade hon med ett stort födelsedagsfirande hos sin mamma, och middag hos svärmor mm mm. Då var det inget snack om att det var för jobbigt att vara på benen.
Grejen är att hon har bett mig byta tema ända sen hon fick höra att det var medeltidstema för hon ville inte ha såna kläder på sig. Och även om jag sa att man fick komma i andra kläder när man var vanlig gäst (hon skulle varit tärna från början) så ville hon inte det. Allt för att kunna gnälla verkade det som
Kör ert race. De som inte kommer plockar du bara bort helt enkelt, det gör inget om det blir ett hål efter dom. Om någon frågar varför, så är det ju bara att berätta ärligt om ni känner för det. Det är inte ni som ska skämmas för att det blir ett hål i bordsplaceringen. Det är dom som ska skämmas för att dom ställer till problem i sista sekunden för er trots att ni haft en dialog innan