Men jag blir så trött! Nu ger jag snart upp.
TS:
Det är verkligen mycket som gått åt fanders för er. Vad tråkigt, både för dig och din blivande. Fast kanske mest för dig, eftersom du verkar ta åt dig mer/göra mer av förarbetet.
Mina tips är att du ska försöka strunta i dessa knasiga människor. Försök att inte lägga nån energi på dem och/eller strulet de orsakat.
Tips två: förklara lugnt och sansat för din blivande att du blir ledsen och stressad över allt, så att han förstår varför du gnäller/fräser/gråter/är hysterisk/eller vad du nu blir när du är stressad. Säg allt utan att ge honom skuld.
I övrigt:
Gör som Chicita, väl synliga ändringar i bordsplaceringen. Jag skulle aldrig ha satt mig och skrivit om hela sk*ten bara för att några bokar av så sent.
Likaså i festhäftena, kryssa över eller lämna blankt (beroende på hur mycket du tryckt/skrivit ut redan).
Skriv av dig här, här är det fullt av brudar som förstår din irritation.
Planera hämnd, men lägg sen planerna åt sidan. (tänker på din andra tråd)
Men framför allt, försök att strunta i folks tråkiga och oförskämda uppförande nu och fokusera på att ni snart ska få gifta er!!! De som inte kommer missar ert bröllop. Ni kommer ju vara där och göra det till en fantastisk fest!