• Chicita

Vit klänning på bröllop?

Generellt sett om man inte har möjlighet att fråga bruden så ska man undvika vitt, svart och rött samt väldigt korta eller väldigt urringade klänningar.

Så om du inte vill fråga bruden så är mitt korta och koncisa svar: Nej, det är inte ok. 

Jag hör annars till dom brudarna som inte hade brytt mig även om du i princip kom i samma klänning som mig.
    Men jag kan inte med gott samvete säga att något är ok när jag vet att de flesta andra brudar (enligt vad det verkar här i alla fall) skulle bli väldigt ledsna om någon dök upp i vitt på deras dag.
    Och när bruden inte bär vitt så kan det ibland vara ännu värre. För då kan det se ut som att du försöker ta hennes plats i rampljuset. 

• Chicita
    Magenta skrev 2012-07-17 08:07:05 följande:
    Håller med. Och sen vil ljag bara klargöra att rött är aldrig fel på bröllop. Detta är bara en myt som tyvärr allt för många håller liv i.
    Jo jag vet att det är en myt.
    Men om bruden gått på den så kan hon ändå ta illa upp. Så det är bra att fråga innan...

Därför tycker jag att man ska undvika den färgen om man inte känner bruden så bra eller har möjlighet att fråga innan. Dumt att göra någon ledsen bara för att man ska spräcka en myt.

Däremot är det väldigt bra att ta upp att det är en myt så att den kan försvinna Glad
    Precis om det där med riset och fåglarna
  • Chicita
    disneyprinsessan skrev 2012-07-20 13:22:34 följande:
    jag kommer att ha vitt klänning på ett bröllop jag ska på imorgon! bruden ska ha en lila klänning och har skrivit i inbjudan att hon vill att killarna ska klä sig i kostym och tjejerna i något vit.
    känns lite konstigt att ha vit på sig som gärst på ett bröllop men det är hennes önskan så det är ju klart att man har det då  Glad 
    Ja då är det ju en helt annan sak Glad
Svar på tråden Vit klänning på bröllop?