Avboka efter provuppsättning
Jag gifter mig den 28 juli och för en vecka sedan var jag på frisörsalong där jag bokat tid för att göra provuppsättning. Vi hade också bestämt att håret skulle slingas och klippas först. För att hålla mig kort så blev slingningen fruktansvärt och hon skyllde det helt på mig och sa att ingen någonsin blivit missnöjd tidigare osv. Tillslut så blev det fixat så håret nu ser okej ut, men jag skulle aldrig tänka mig att gå tillbaka till henne igen. Eftersom detta tog betydligt längre tid än det var tänkt fick hon sen stressa sig igenom min provuppsättning och den blev otroligt slarvig. Jag hade med flera bilder på hur jag ville att mitt hår skulle se ut men ändå gjorde hon en egen variant som inte alls var vad jag tänkt mig. Jag hann precis ta några bilder på uppsättning innan hon snabbt drog ur alla hårnålar och skickade hem mig eftersom hennes revisor väntat i en halvtimme på deras inbokade tid.
Trots den misslyckade slingningen fick jag betala fullpris på 1000 kr. Efter alla dåliga intryck bestämde jag mig alltså för att avboka min bruduppsättning hos henne , men när jag ringde idag blev hon galen och sa att man absolut inte fick göra så och att jag måste betala ändå. Tillslut sa hon väl att jag åtmistonde måste betala för provuppsättningen. Vet att vissa salonger brukar ha så, men det var inget hon informerade mig om innan och inget som står på hemsidan. Jag har inte sett några villkor. Eftersom min provuppsättning var otroligt dålig känner jag verkligen inte för att betala för den.
Finns det regler kring detta? Jag tycker att den informationen borde jag fått innan och hon kan inte kräva pengar av mig i efterhand.