Jobbet påverkar min lycka till bröllopet
Hej.
Det började med att jag berättade för min chef att vi skulle gifta oss och då sa hon "Jaha, det var ju tidigt".
Mina kollegor har inte ens ställt en fråga om mitt bröllop..Förutom spydiga kommentarer som " Jaha och hur ska ni ha råd till allt då" osv. Jag är ju intresserad av deras liv och frågar hur saker och ting går för dem. Men ingen bryr sig om mitt liv, hur jag mår och hur allt går. Jag har under det senaste året blivit utfryst ur gruppen.. Jag börjar undra om det finns någon viss avundsjuka.. Kan vara värt att tillägga att det bara är 3 st kvinnor på detta jobb.
Från början sa jag ifrån till dem.. Men nu märker jag att det inte går längre.
Dom har bestämt sig för att det är mig man kan köra över och hacka på.
Nu vill mina vänner ordna en möhippa för mig och hade frågat chefen om jag kunde få ledigt en lördag och byta med en annan kollega. Det hade tydligen blivit ett direkt Nej.
Detta resulterar i att dom tar bort min lycka till vårt bröllop.. Jag försöker att inte bry mig och
Vända mig till mina riktiga vänner,familj och min blivande man. Men det är svårt p.g.a att jobbet är så "stor" del av ens liv. Jag har kommit till en punkt att jag känner mig deprimerad, tappat energin och jobblusten.
Jag vet inte varför jag skriver allt detta.. Men det känns skönt att vara anonym och kanske få en del pepp och tips på olika tankebanor osv.
Bröllopet är i slutet av september.