Inlägg från: Anonym (Ledsen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ledsen)

Jobbet påverkar min lycka till bröllopet

Hej.

Det började med att jag berättade för min chef att vi skulle gifta oss och då sa hon "Jaha, det var ju tidigt".
    Mina kollegor har inte ens ställt en fråga om mitt bröllop..Förutom spydiga kommentarer som " Jaha och hur ska ni ha råd till allt då" osv. Jag är ju intresserad av deras liv och frågar hur saker och ting går för dem. Men ingen bryr sig om mitt liv, hur jag mår och hur allt går. Jag har under det senaste året blivit utfryst ur gruppen.. Jag börjar undra om det finns någon viss avundsjuka.. Kan vara värt att tillägga att det bara är 3 st kvinnor på detta jobb.

Från början sa jag ifrån till dem.. Men nu märker jag att det inte går längre.
    Dom har bestämt sig för att det är mig man kan köra över och hacka på.

Nu vill mina vänner ordna en möhippa för mig och hade frågat chefen om jag kunde få ledigt en lördag och byta med en annan kollega. Det hade tydligen blivit ett direkt Nej. 

Detta resulterar i att dom tar bort min lycka till vårt bröllop..  Jag försöker att inte bry mig och 
    Vända mig till mina riktiga vänner,familj och min blivande man.  Men det är svårt p.g.a att jobbet är så "stor" del av ens liv. Jag har kommit till en punkt att jag känner mig deprimerad, tappat energin och jobblusten.

Jag vet inte varför jag skriver allt detta.. Men det känns skönt att vara anonym och kanske få en del pepp och tips på olika tankebanor osv.

Bröllopet är i slutet av september.  

• Svar på tråden Jobbet påverkar min lycka till bröllopet
  • Anonym (Ledsen)

Jag har kännt såhär länge.. och det är inte bara om bröllopet utan allmänt.
    De kvinnor som jobbar där är vänner på utsidan och lämnar mig utanför i många samanhang då vi är på arbetet..
    Jag har pratat med min chef om detta, men ingenting har hänt.. Hon sa bara "Ja men du ska inte känna dig utfryst på arbetet .. Men har du funderat på vad du kan göra åt detta?"
    Jag har sagt ifrån !!! och jag har försökt att prata med dom.. !! Men ingen bryr sig.. Det är som att jag är osynlig just i dessa situatoner.

Jag är inte utefter att människor ska bry sig om mig och mitt bröllop.. Herregud.. nog förstår jag att det finns andra saker i världen! Jag tycker att man som arbetskamrater ska försöka samarbeta till en trevlig omgivning på arbetsplatsen och att ingen ska känna sig utanför.

Min arbetsprestation har försämrats och jag går på tå hela dagarna för att inte göra fel eller säga fel.. 
    Öppnar jag ens munnen om någonting så gör jag fel. Eller kommer med dåliga förslag.

Tror att jag ska prata med facket.. Det känns dock jobbigt att dra igång något stort av detta.
    Blä.. Vad jag tappar energi........

Svar på tråden Jobbet påverkar min lycka till bröllopet