Jobbet påverkar min lycka till bröllopet
Skriver anonymt för första gången någonsin då jag inte vill att mina gamla kollegor som börjat hänga här ska hitta detta och koppla det till mig.
Jag känner igen mig i din situation.
Efter många år på mitt jobb så fick jag höra att jag var problemet till att det var tjafs, när det i verkligheten var mina kollegor som gick och snackade skit om mig bakom min rygg. Dom hade inte heller några problem att klaga till mig på andra jobbarkompisar heller eller på jobbet i sig. Ofta sa dom att vi måste ta upp det på personalmöten. Men när jag gjorde det, så backade dom inte upp mig utan lät det se ut som om jag var den enda som tyckte så.
När kunder klagade på mina kollegor och jag framförde det till chefen så var det också mitt fel, det var jag som var avundsjuk och missunnsam.
Jovisst. Vi säger väl det va?
Jag fick mindre och mindre tid, rövslickarna fick mer tid och jag blev stressad av att försöka få ekonomin att gå ihop, vilket resulterade i magkatarr och migrän vilket jag inte kopplade till jobbet förrän efter jag sagt upp mig och allt sånt försvann och jag upptäckte hur dåligt jag har mått.
På nya jobbet uppskattas jag för den jag är, dom tar tillvara på min kompetens och vi samarbetar för att nå våra mål.
Att säga upp sig är inte rätt väg att gå. Men även om du inte känner att du vill dra in facket så tycker jag att du ska ringa anonymt och berätta vad som händer. Om inte annat så kan dom säkert hjälpa dig med råd och tips på hur du går vidare för att komma ur den här situationen.