Alla nöjda utom en..
Jag skriver detta med risk att folk tycker att jag hakar upp mig på petitesser... men jag måste få skriva det...
Jag och min man gifte oss nyligen och bröllopet blev allt vad vi hoppats på, t o m vädret var helt perfekt och vi hade en helt fantastisk dag! Till saken hör att inte bara jag och min man tyckte att dagen var klockren utan vi har fått mycket beröm för bröllopet.. vi hade 90 gäster och folk hade (vad vi kunde se, skitkul, och stämningen var på topp), Men en vän såg lite bortkommen ut och kom och frågade mig saker som "när kommer djn?" (vi hade ett stort liveband som var uppskattat..) jag blev ganska paff... Vadå Dj när det är stort drag på golvet?
Efter bröllopet fick vi en massa positiv respons. Många sa att det var det roligaste bröllop de varit på och vissa log och sade att vi lagt ribban mycket högt.
Men denna vän... hon säger absolut inget!Jag har inte frågat direkt ut. Men ingen respons alls, varken om festen eller hur jag såg ut (var mitt vackraste jag och fick mycket kommentarer).
Egentligen spelar detta inte så stor roll. Bröllopet var lyckat. Punkt slut och vi hade en jätte härlig dag (vilket är det viktigaste). Men jag har så svårt att släppa detta... speciellt då alla andra varit så lyriska över det men en var inte det. Vi kunde inte ha gjort bättre och jag undrar om det kan vara kulturellt. Detta var hennes första svenska bröllop och även om hon gillar bröllop och tillställningar så kanske honninte kände sig riktigt hemma..? Blir så ledsen för vi umgås en del... kulturell krock, avundsjuka eller tyckte det helt enkelt inte var bra? Hon kom inte heller på min hippa och inte heller på min furhippa som annornades (hon älskar att festa).. Jag förstår inte vad felet är... hon brukar vara ganska rak på sak och ifrågasätta saker hon inte förstår.. men hon tiger... och jag känner mig lite sårad....
Vilken knäppgök jag är som fokuserar på 1 av 90..... varför kan jag inte bara släppa henne...