Inlägg från: Anneli256 |Visa alla inlägg
  • Anneli256

Alla nöjda utom en..

Jag förstår känslan. Vi hade ett helt sagolikt bröllop och har också fått mycket positiva kommentarer. Som tex att det var ett sagolikt bröllop, att dom aldrig varit på något liknande osv osv. När jag tittar på film och bilder så ser alla ut att ha trevligt.

Sen kommer smolket i bägaren.. någon eller ett par förflugna kommentarer som.. Det var inte många som dansade- näääää det var det inte, men till saken hör att det var fint väder och många valde att mingla och umgås på det sättet istället.

Någon har sagt att kötet var lite segt- vi hade personal som lagade maten på plats och personligen så tyckte jag maten smakade utmärkt och dom flesta som sagt något har varit av samma åsikt.

Jag vet inte varför man då hänger upp sig på någon enstaka kommentar, jäklig onödig kommentarer för den delen. I

I ditt fall så är det visserligen tvärt om väninnan är tyst.. svårt att säga vad det är relaterat till..som du själv är inne på så kan det vara flera olika orsaker. Det kan ju även vara något annat som tynger som du inte har en aning om. Kände hon fler på festen?

Frågan är bara hur viktigt det är för dig att veta.. Om svaret är negativt hur kommer du att ta det då? Om det är viktigt för dig att klarlägga hur hon egentligen upplevde det och varför så kanske du ska sätta dig ner vid tillfälle och prata om det. Men du får kanske också förbereda dig på att svaret inte är det du egentligen önskar. Och om hon nu tyckte att det var förskräckligt hur hanterar du då den vetskapen. Inte lätt alls..Personligen så hade jag önskat att dom om än få personer som yttrade negativa kommentarer höll det för sig själv.

• Anneli256
    Anonym (prinsessa) skrev 2012-07-18 10:21:55 följande:

Tack för era kommentarer! Jag behövde det :) känns lite bättre när man får lätta hjärtat.

..

Anneli256 jag vet inte, jag skulle nog bli ledsen för en negativ kommentar men då kan man ju iaf argumentera tillbaka och förklara hur det brukar gå till på svenska bröllop.. jag var på bröllop förra året på ett strandbröllop på västkusten med grillfest som bröllopsfest och det var jättemysigt. När jag berättade det för henne tyckte hon detvar det underligaste hon någonsin hört...

Men vad fräckt att kommentera att köttet var lite segt eller dansen! Förstår att du tog illa upp. Och när man får det så tydligt levererat att bröllopet är en hitt då blir man mer irriterad än ledsen om det är någon pessimist som klagar på små saker. Grattis till ett lyckat bröllop i alla fall! :)

Tack detsamma!

ja det beror ju på hur viktigt det är för dig om du vill ta upp det eller ej.

Jag har själv varit på bröllop som varit inspirerat från brudens hemland. Det var väldigt annorlunda än våra bröllop här i Sverige, både med mat, musik dans och annat.. det fanns många som pratade annat språk. Visserligen så fanns det en del som kunde svenska men majoriteten av gästena hade utländskt påbrå. Men för den skull så drog jag mig inte undan, jag deltog försökte lära mig dans steg som jag aldrig gjort förrut och åt med god aptit och testade "annorlunda" smaker.. tyckte att upplevelsen av en annan kultur var trevlig och spännande. Och dom var lika stolta att visa upp sina seder och sin kultur som vi svenskar är..

Det beror nog lite på hur man är som person också, men du säger att hon är glad för att festa och så annars..det var ju inte heller så att ingen kunde kommunicera med hennes man. Det verkar som om hon iaf bott i Sverige en tid? och då borde det inte komma som en överraskning att kulturerna kanske skiljer sig ganska drastiskt. Eftersom detta beteende hon visat avviker från hennes vanliga beteende så förstår jag att du är frågande. Alla kan ha en dålig dag eller kanske känna sig utanför. Alla kanske inte behöver kommentera heller ett bröllop man varit på. Men det är ganska naturligt för mig iaf.speciellt.om man träffas att tacka för att man var bjuden och säga några trevliga ord. Det hör till god uppfostran tycker jag. Vi hade många som inte kände varandra på vårt bröllop, även folk som kommunicerade på engelska. Men det var ingen som drog sig undan.. för den saken skull.. Min åsikt är att man faktiskt får bjuda lite på sig själv också. Och om man inte gör det, ja då får man själv skylla sig om man har tråkigt.

Låter kanske lite tufft men jag tror inte du hade kunnat göra något annorlunda, eller att du behöver försvara vårt sätt att fira, om hon vill så kan du kanske förklara en del saker, varför man gör si eller så.. men det var hennes val att dra sig undan..och kanske pga det ha tråkigt. Ni bjöd på fest, mat och dans till levande musik, i min värld är det oartigt att inte försöka göra det bästa av situationen som gäst. Som någon skrev så kanske hon inte tyckte det var tråkigt, utan bara annorlunda.

Lycka till iaf :)

Svar på tråden Alla nöjda utom en..