Gifta sig utomlands?! Hjälp!!
Jätte häftigt Becky! Hur mysigt som helst! Det var någon som frågade mig för många månader sen om tips om att gifta sig just på Sicilien, och jag tror att din beskrivning var precis det hon letade efter.
Zanzibar låter ju hur häftigt som helst! Så fint. Så varför inte? Det finns så många fina ställen här i världen. Varje ställe har något som gör det häftigt, fint, och personligt, så man kan leta och leta och hitta hur mycket som helst. Ungefär samma som med brudklänningen Men till slut får man tänka efter vad det är som man är ute efter: vilken sorts natur, tiden på året (kan bestämma världsdel), kostnad att ta sig till, svårighetsgrad för folk att ta sig till, går det att gifta sig där, kostnad att gifta sig där och ha bröllopsfest, mm.
Vi gifter oss i Castello Scaligero i Malcesine på Gardasjön. Vi blev förälskade (eller jag iaf...min kille bryr sig nog inte så mycket) när vi körde förbi. Vatten runt om hela och en gammal välskött färglad by. Festen blir närmare Verona, och vi har hyrt bussar till gästerna så de slipper köra och parkera på dagen.
Varför Italien? För vår del för att vi bor här, fint väder (hoppas vi), billigare middag och alkohol jämfört med Sverige, gäster gärna tar semester i Italien, billiga resor för gästerna (700kr t/r Milano - Köpenhamn), älskar naturen i det området med höga berg runt en fin stor sjö med badstränder, utomhusvigsel i slott...ja det är väl därför.