Är ni nöjda?
Jag är så himla nöjd!!! =)
Allt var verkligen perfekt! En nära vän undrade om det verkligen är inget jag är missnöjd med efteråt då hon själv hade velat ha saker annorlunda på sitt bröllop. Men nej vi valde att lägga en massa pengar på vår dag och vi höll budgeten exakt så vi spenderade 120 000 kr på en dag med 57 gäster. =) Jag och min man var noga med att sätta oss ned och lägga en budget som båda ville och vad som var viktigt för oss det som var viktigt för oss var också det som var dyrt(lokalkostnaden). Som att vi ville ha en väldigt fin och mysig lokal i centrala gbg men ändå grönt, så det blev en 1850-tals villa med egen trädgård med fiskdamm. =) Maten var väldigt viktigt förr oss med och där hade de trerätters med fin mat. Så halva budgeten gick till maten och lokalen där det ingick blomsterdekorationer och planeringsmöten och sånt. Vi ville kunna slippa duka och att allt ingår, de fixade allting vi lämnade alla grejer dagen innan som bordsplacering och sånt.
Sedan var festen väldigt viktig för oss så vi hade ett kanon bra liveband som verkligen gjorde festen! Vi hade tagit in en solist i kyrkan och hade heldagsfotograf men är väldigt nöjda med alla val vi gjorde eftersom vi hade en så stor budget behövde vi inte prioritera bort något vi bjöd de vi ville ha med på vår dag och det enda var att äldre släktingar till mig inte kunde komma och det var tråkigt men inget man själv kan göra något åt.
Förutom all tid vi la ner på bröllopet med detaljer som festhäften, vigselprogram, bordsplacering som fungerar det jättebra, aktiviteter och toakorgar som gjorde att det blev så lyckat så valde vi verkligen rätt personer för allt. Perfekt brudfölje och våra toastmastrar var kanonduktiga!!
Så mina råd är: Välja rätt brudfölje som blir ett bra stöd under dagen och engagerade toastmastrar våra gjorde ett fantastiskt jobb överraska till med med en egen låt de hade skrivit till oss och framförde med sång och synth så himla fint! =)
Sedan är jag väldigt glad att jag valde att hålla ett tacktal till gästerna och ett tal till min man. Han höll ett så fantastikst tal till mig så många grät och självklart jag med! =)
Vi hade inga tal under varmrätten och det var ett bra val för då fick man lite paus, så talen var under förätt och efterätt. Allt som allt var det 10 tal och tre av de hade gjort bildspel som var under middagen och det var väldigt lagom och kul att folk hade engagerat sig så! =D Nu räknar jag inte med våra egna som med våra blev det 12 tal så mer hade blivit för mycket.