Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

Några tankar kring bröllopet

Om du inte kan få tag i en restaurang som har öppet så tidigt så kanske ni kan ta en paus mitt på dagen (passa på att fotas, pusta ut lite osv) och sen gå och äta på restaurang kl 17 när dom öppnar.

Det blir ju ca 2,5 timmes paus där och det är det väl ingen som dör av, speciellt inte om kanske alla eller de flesta redan bor i samma stad. Glad 

• Chicita

Går det att senarelägga vigseln annars? 
    Eller äta lunch innan vigseln och sen gå hem till er och äta tårtan bara? 

Jag spånar bara nu, men det känns ju som att det borde finnas en lösning på problemet Glad 

• Chicita

äsch lortiga barn är glada barn Tungan ute

Nejdå jag förstår hur du menar...
    Slänger mest ur förslag för att se om du kanske kan få en "spin-off-idé" på mina förslag.
    Det gör inget alls om du dissar dom, jag tar inte illa upp Glad 

Känner du någon som skulle kunna tänka sig att vara lite "restaurangansvarig" hemma hos er?
    Alltså servera, plocka bort och serva lite allmänt så att du och maken slipper stå i köket 

• Chicita
    lingonberry skrev 2012-07-20 12:58:26 följande:
    Jag vet nog inte vem jag skulle fråga om det. Vi håller vigseln hemlig för de flesta. Nu håller jag på och tänker igenom en plan, vet inte om det är bra eller dåligt. Det är att vi struntar i den lilla bjudningen efter vigseln och istället bara har med oss våra vittnen. Det är ingen som blivit överlycklig över att vi ska gifta oss ändå Med våra vittnen skulle vi kunna vänta in en restaurang och äta där tillsammans senare på eftermiddagen/kvällen.
    Det låter väl som en rätt bra plan B Glad
  • Chicita

Förresten... Ett annat alternativ om du inte redan provat det, är att ringa till ett hotell och fråga om ni kan ha middagen i deras restaurang.
    Om dom brukar ha konferenser så är dom vana att anpassa sig tidsmässigt Flört 

• Chicita
    lingonberry skrev 2012-07-20 14:01:24 följande:
    Ingen dum idé´... Magkänslan säger mig att det vore bäst att bara vara vår familj med våra vittnen. Men då måste jag säga till min mamma att hon inte kan komma. Tror inte att hon blir ledsen för det i och för sig.
    Börja med att kolla om det är möjligt över huvud taget.
    Om det är det så kan du ju ta ställning till mamma i så fall Glad 
Svar på tråden Några tankar kring bröllopet