Hur ställer sig gästerna till ett bröllop utomlands?
Vi ska gifta oss i Italien nu i Augusti och vi bor även här. De flesta fick veta om det långt i förväg. Vi berättade muntligt att det skulle äga rum den 18/8/2012 ca 10 månader innan. Sen kom inbjudningarna också ut ganska tidigt. Detta gjorde vi mest för att folk skulle kunna planera sin semester samtidigt. De flesta som kommer stannar i en vecka eller mer och har sin solsemester här! Vi har fixat med grupprabatt på ett hotell som ligger i närheten och försökt hjälpa till med att hitta resor.
Många av gästerna betalade endast 700kr t/r Köpenhamn - Milano. Sen är det ytterligare 300kr tåg t/r till Verona.
Jag tror det beror på hur nära man är till personen. Jag skulle tacka självklart ja om det var någon av mina närmsta, oavsett var det var (om jag hade möjligheten med semester och pengar).
Ca 70% av svenska gästerna tackade ja till vår inbjudan. Dock flera nära vänner och släktingar (inklusive 2 tärnor) som tackade NEJ! Det är lite sånt man får räkna med tror jag. Självklart är jag dock väldigt besviken på just vissa vänner.
Av Australiensarna var det mindre som kunde komma. ca 30% kommer. Men där var det många som var bjudna som jag i princip visste inte kunde komma från början, men som man bjuder ändå. Av de som kommer ifrån Australien stannar de i Europa i 1 månad och reser omkring.
Sen beror det på VAR man väljer o gifta sig. Råkar det vara i något regnigt land där det inte finns mkt annat att se kanske man tänker 2 ggr Eller? Självklart menar jag nu om man inte är såå nära personen i fråga. Är det en nära vän hade jag begett mig till slumpmarken för att medverka