• filibustern

brudar med glasögon!

då jag aldrig använt linser och är lite halvrädd att stoppa något sånt i ögonen, så kommer jag garanterat ha glasögon på mig när jag gifter mig. Men då många brudar med glasögon har linser så känns det så.. dumt på något vis att ha glasögon. känn som att dom kommer förstöra allt. :P 

kan ni brudar med glasögon lägga upp bilder på er (om ni hade glasögon på er under dagen ofcourse)? vore roligt att se att man inte måste vara utan. 

• Svar på tråden brudar med glasögon!
  • Chicita

Det här var ju uppe för inte så länge sen (eller var det länge sen och jag bara tycker att det var nyss? )...

Om du alltid har glasögon så är ju glasögonen en del av din identitet och jag tycker att det är självklart att du ska ha dom.
    Jag har inte glasögon själv men jag skulle nog ha reagerat mer på om någon av mina vänner som alltid har glasögon annars, skulle komma utan dom.
    Däremot vet jag ett par tjejer som skulle gått och köpt nya bågar för att matcha temafärgen eller stilen på klänningen eller nåt sånt Flört 

Men här är några bilder jag googlade fram

• Silketuss

Här är en till med glasögon, och som inte heller använder linser. Jag har haft mina så länge, att jag inte känner att jag skulle vara mig själv utan dem. Hoppas att det kommer in bilder på fina bröllopsbilder med brud och/eller brudgumm med glasögon!

• filibustern
    Silketuss skrev 2012-07-20 20:03:37 följande:
    Här är en till med glasögon, och som inte heller använder linser. Jag har haft mina så länge, att jag inte känner att jag skulle vara mig själv utan dem. Hoppas att det kommer in bilder på fina bröllopsbilder med brud och/eller brudgumm med glasögon!
    håller med dig. jag är inte jag utan mina glasögon. faktum är att jag tycker jag är finare med glasögon än utan.. men klart. de brudar som annars ofta har linser på t.ex fester och sånt, kan ju ha på sitt bröllop utan att det kan vara konstigt.. min syster hade sina glasögon på, vilekt var liite förvånande på ett vis då hon ofta använt linser. men hon var en fin brud ^^ hon hade ganska diskreta glasögon, inte så bred kalm och så.. 
  • filibustern
    Chicita skrev 2012-07-20 20:02:51 följande:
    Det här var ju uppe för inte så länge sen (eller var det länge sen och jag bara tycker att det var nyss? )...

Om du alltid har glasögon så är ju glasögonen en del av din identitet och jag tycker att det är självklart att du ska ha dom.
    Jag har inte glasögon själv men jag skulle nog ha reagerat mer på om någon av mina vänner som alltid har glasögon annars, skulle komma utan dom.
    Däremot vet jag ett par tjejer som skulle gått och köpt nya bågar för att matcha temafärgen eller stilen på klänningen eller nåt sånt Flört 

Men här är några bilder jag googlade fram

vilka fina bilder btw! riktigt härligt att se!
  • aviman

jag har också glasögon, och ser verkligen apkasst utan dem - men likväl går jag hela tiden runt utan dem och kisar och gissar mig till vad jag ser. Jag kommer definitivt ha linser på mig på den stora dagen, för glasögonen är inte min identitet - bara en väldigt bra tillgång!

Däremot känns det ju faktiskt lite läskigt att ha linser på mig. Jag är ganska känslosam av mig och är rädd för att tappa linserna om tårarna typ sprutar. Hur gör man då!? Har 10 extralinser i väskan? Känns dyrt och osmidigt, men kanske värt det?

Jag håller med Chicita om att ifall bruden vanligtvis hela tiden går med glasögon så skulle jag nog också tycka att det var lite underligt att se henne utan; men å andra sidan: det är ju hon som ska känna sig som allra vackrast, och om hon gör det utan glasögon så köööör på!

Jag ska nog köpa linser i förväg bara för att vänja mig, och så jag vet att det är något jag faktiskt kan tänka mig på den stora dagen ;) 

• filibustern
    aviman skrev 2012-07-20 20:16:18 följande:
    jag har också glasögon, och ser verkligen apkasst utan dem - men likväl går jag hela tiden runt utan dem och kisar och gissar mig till vad jag ser. Jag kommer definitivt ha linser på mig på den stora dagen, för glasögonen är inte min identitet - bara en väldigt bra tillgång!

Däremot känns det ju faktiskt lite läskigt att ha linser på mig. Jag är ganska känslosam av mig och är rädd för att tappa linserna om tårarna typ sprutar. Hur gör man då!? Har 10 extralinser i väskan? Känns dyrt och osmidigt, men kanske värt det?

Jag håller med Chicita om att ifall bruden vanligtvis hela tiden går med glasögon så skulle jag nog också tycka att det var lite underligt att se henne utan; men å andra sidan: det är ju hon som ska känna sig som allra vackrast, och om hon gör det utan glasögon så köööör på!

Jag ska nog köpa linser i förväg bara för att vänja mig, och så jag vet att det är något jag faktiskt kan tänka mig på den stora dagen ;) 
    det jag fått höra av andra som haft linser så.. ja.. öva och pröva ha linser ett tag innan! och jag tror inte man gråter ut linser.. har för mig att när dom sitter, så sitter dom väldigt bra.. men vad vet jag, som aldrig prövat :P 
  • Chicita

Man gråter inte ut linser kan jag meddela Flört
    Hade linser ett tag eftersom jag träffade på en optiker som tyckte att jag behövde linser eller glasögon. Och eftersom jag just då inte ville ha glasögon så valde jag linser.
    Jag gick sen över till glasögon då det var bökigt med linserna och jag blev så fruktansvärt trött i ögonen av dom.
    Men sen gick den optikern i konkurs och jag gick till en annan för mina glasögon (som var valda med devisen "de jag gillade bäst av dom minst fula" ) var inget jag ville använda egentligen.
    Den nya optikern undrade varför jag hade glasögon, jag såg ju bättre utan glasögon, än vad han gjorde med glasögon Tungan ute

Ska du få ur linserna genom att gråta så ska du samtidigt stå och gnugga dig intensivt i ögonen eller nypa till om linsen och dra ur den.
    Och det brukar man ju inte göra direkt Flört 

• CoG

Jag fick glasögon nyligt och ser väl halvbra utan, har ju haft dålig syn utan glasögon i flera år och klarat mig bra.
    Än är jag inte helt van att ha dom på och jag känner igen mig mer utan glasögon än med.
    Det är ett år kvar tills vi gifter oss, men som det känns nu kan jag lika gärna köra utan just den dagen.
    Linser har jag inte testat men det kanske är ett alternativ om jag träna ett tag innan.

Glasögonen är ett hjälpmedel för mig, men inte livsnödvändiga.
    Typ som om jag skulle vara i behov av rullator då jag ska gå längre sträckor....den skulle jag inte heller känna mig tvungen att ha med på kort :)

En person som "alltid" haft glasögon tror jag passar bäsr med dom på sig.
    Då har det ju blivit en del av personen på ett annat sätt.
    Skulle nog se konstigt ut utan.

• Krystal

Har haft glasögon i 25 år..så dom är verkligen en del av min identitet. Prövade linser ett tag (bl.a. för att kunna få bära solglasögon lika lätt som andra ) Men när jag såg kort på mig själv utan glasögon tyckte jag att jag såg konstig ut...platt...så det slutade jag med. Sedan dess har jag bara glasögon, (och nu mer finns det ju ett stort utbud av snygga solglassögon att ha över sina glasögon) Så på den stora dagen kommer jag garanterat att vara glasögon prydd

• filibustern
    Krystal skrev 2012-07-20 20:56:38 följande:
    Har haft glasögon i 25 år..så dom är verkligen en del av min identitet. Prövade linser ett tag (bl.a. för att kunna få bära solglasögon lika lätt som andra ) Men när jag såg kort på mig själv utan glasögon tyckte jag att jag såg konstig ut...platt...så det slutade jag med. Sedan dess har jag bara glasögon, (och nu mer finns det ju ett stort utbud av snygga solglassögon att ha över sina glasögon) Så på den stora dagen kommer jag garanterat att vara glasögon prydd
    härligt! har själv stora problem med solbrillor.. för alla ser så ENORM ut på mig! har så litet ansikte, har t.o.m svårt att hitta vanliga glasögon, för barnstorlekar är för små, och vuxenstorlekar för stora... och solbrillorna man kan sätta utanpå sina egna.. herre.. ser ju ut som en spyfluga :P haha. men ska skaffa solbrillor med styrka via nätet.. där är dom billiga... :)
Svar på tråden brudar med glasögon!