aviman skrev 2012-07-20 20:16:18 följande:
jag har också glasögon, och ser verkligen apkasst utan dem - men likväl går jag hela tiden runt utan dem och kisar och gissar mig till vad jag ser. Jag kommer definitivt ha linser på mig på den stora dagen, för glasögonen är inte min identitet - bara en väldigt bra tillgång!
Däremot känns det ju faktiskt lite läskigt att ha linser på mig. Jag är ganska känslosam av mig och är rädd för att tappa linserna om tårarna typ sprutar. Hur gör man då!? Har 10 extralinser i väskan? Känns dyrt och osmidigt, men kanske värt det?
Jag håller med Chicita om att ifall bruden vanligtvis hela tiden går med glasögon så skulle jag nog också tycka att det var lite underligt att se henne utan; men å andra sidan: det är ju hon som ska känna sig som allra vackrast, och om hon gör det utan glasögon så köööör på!
Jag ska nog köpa linser i förväg bara för att vänja mig, och så jag vet att det är något jag faktiskt kan tänka mig på den stora dagen ;)
det jag fått höra av andra som haft linser så.. ja.. öva och pröva ha linser ett tag innan! och jag tror inte man gråter ut linser.. har för mig att när dom sitter, så sitter dom väldigt bra.. men vad vet jag, som aldrig prövat :P