• filibustern

brudar med glasögon!

då jag aldrig använt linser och är lite halvrädd att stoppa något sånt i ögonen, så kommer jag garanterat ha glasögon på mig när jag gifter mig. Men då många brudar med glasögon har linser så känns det så.. dumt på något vis att ha glasögon. känn som att dom kommer förstöra allt. :P 

kan ni brudar med glasögon lägga upp bilder på er (om ni hade glasögon på er under dagen ofcourse)? vore roligt att se att man inte måste vara utan. 

• Svar på tråden brudar med glasögon!
  • Smulan

Går alldeles utmärkt att ha glasögon på sig som du ser =) Här är vi den 14 Juli i år!
  • filibustern
    Smulan skrev 2012-07-20 21:02:38 följande:

Går alldeles utmärkt att ha glasögon på sig som du ser =) Här är vi den 14 Juli i år!
    jamen just! såg denna bild i en annan tråd. oj så fin du var! så fin NI var! :D
  • CoG
    Krystal skrev 2012-07-20 20:56:38 följande:
    Har haft glasögon i 25 år..så dom är verkligen en del av min identitet. Prövade linser ett tag (bl.a. för att kunna få bära solglasögon lika lätt som andra ) Men när jag såg kort på mig själv utan glasögon tyckte jag att jag såg konstig ut...platt...så det slutade jag med. Sedan dess har jag bara glasögon, (och nu mer finns det ju ett stort utbud av snygga solglassögon att ha över sina glasögon) Så på den stora dagen kommer jag garanterat att vara glasögon prydd
    Eller så fixar man glasögon med styrka, såna har jag och sambon då vi är ute på somrarna.
    Lätt att ha med ett fodral med vanliga glasögon att ta på då man går in.
  • CoG

Våra glasögon kommer från direkt optik
    Där får man 3 par och betalar för det dyraste.
    Jag har ett par med markerad båge, ett par mer diskreta och ett par solglasögon med styrka.
    Allt för ca 5200 kr.

• Chicita
    CoG skrev 2012-07-20 22:22:45 följande:
    Eller så fixar man glasögon med styrka, såna har jag och sambon då vi är ute på somrarna.
    Lätt att ha med ett fodral med vanliga glasögon att ta på då man går in.
    Maken har ett par glasögon som har integrerade magneter på ovansidan av "gångjärnet" och sen ett par lösa färgade glas i exakt likadana skalmar som fäster in med dom där magneterna.
    Har tyvärr inte sett någon sån modell efter att han köpte sina.
    Men det går ju att fråga efter det  Glad 

Annars har jag bara sett lösa glas som fäst med nån sorts fjädrande infästning runt dom existerande glasen / bågarna. Men då får man ju inte exakt samma form på glasen + att bågarna säkert slits en hel del när man tar på och av dessa 
  • Krystal

CoG: Jag har ett par sådana slipade solglasögon, men det är ju bara vanliga bågar med solglas, men jag vill ha sådana som täcker även på sidan...vilket dom man sätter över gör.

• amelian

Jag kommer också att ha glasögon på bröllopet. De är en del av mig och jag tycker bara att jag ser konstig ut utan. Tycker att det är ganska kul med glasögon och funderar på att köpa ett par nya speciellt för vigseln. Nu kan man ju få glasögon hur billigt som helst. Köpte ett par skitsnygga solglasögon med styrka från Lensway för 700kr nu i sommar och är supernöjd.

• CoG
    Krystal skrev 2012-07-20 22:53:27 följande:
    CoG: Jag har ett par sådana slipade solglasögon, men det är ju bara vanliga bågar med solglas, men jag vill ha sådana som täcker även på sidan...vilket dom man sätter över gör.
    Allt beror ju på vilka bågar man väljer.
    Man kan ju ta bågar med bredare skalmar så att det inte lyser in från sidorna.

Fast de man sätter över, om man gillar såna är väl inte lika dyra förstås.
  • CoG
    amelian skrev 2012-07-20 23:59:04 följande:
    Jag kommer också att ha glasögon på bröllopet. De är en del av mig och jag tycker bara att jag ser konstig ut utan. Tycker att det är ganska kul med glasögon och funderar på att köpa ett par nya speciellt för vigseln. Nu kan man ju få glasögon hur billigt som helst. Köpte ett par skitsnygga solglasögon med styrka från Lensway för 700kr nu i sommar och är supernöjd.
    Bröllopsglasögon, det kanske blir en ny trend med dig då? :)
  • Ingride

Det var ju en rolig idé med bröllopsglasögon, men jag har faktiskt inte ägnat mina glasögon en tanke innan jag började läsa den här tråden. Det var liksom självklart att jag skulle ha dem på mig, precis som jag alltid har dem på annars. Blivande maken säger att jag skulle se underlig ut utan och det tycker nog jag också.  Bröllopsglasögon är det nog för sent att beställa. Vi gifter oss om en vecka.

• filibustern
    amelian skrev 2012-07-20 23:59:04 följande:
    favoptic har glasögon för 500kr. kompletta. :) 
  • Smulan
    filibustern skrev 2012-07-20 21:06:29 följande:
    jamen just! såg denna bild i en annan tråd. oj så fin du var! så fin NI var! :D
    Tack=) Vi kände oss fina och glasögon var något som vi inte tänkte på om de skulle vara på eller inte. Min syster som sminkade mig är van att sminka mig så att det syns även med glasögon så det var något av en rutin för oss alla!
    filibustern skrev 2012-07-20 21:07:17 följande:
    grattis förresten! Skål ^^
    Tack! Nu håller vi på att förbereda festen den 11 aug=) Ska bli sååååå kul!

När din dag kommer så kommer du vara jätte vacker även med glasögon, inget att oroa sig över!
  • filibustern
    Smulan skrev 2012-07-21 09:28:36 följande:
    Tack=) Vi kände oss fina och glasögon var något som vi inte tänkte på om de skulle vara på eller inte. Min syster som sminkade mig är van att sminka mig så att det syns även med glasögon så det var något av en rutin för oss alla!
    filibustern skrev 2012-07-20 21:07:17 följande:
    grattis förresten! Skål ^^
    Tack! Nu håller vi på att förbereda festen den 11 aug=) Ska bli sååååå kul!

När din dag kommer så kommer du vara jätte vacker även med glasögon, inget att oroa sig över!
    naw. tack^^
  • amelian
    filibustern skrev 2012-07-21 09:26:47 följande:
    favoptic har glasögon för 500kr. kompletta. :) 
    Eftersom att jag ville ha färgade glas kostade det 395kr extra så det kostade mer än själva glasögonen med glas och allt i sig. :P
  • Juni 2012

Hade glasögon på mig, annars hade jag inte hittat kyrkporten ;) På bilderna fick jag dock ta på mig ett par "gamla" glasögon, mina fotokromatiska blir ju mörka efter en liten stund i solen och jag ville inte ha mörka glas på bilderna.

Svar på tråden brudar med glasögon!