• CoG

brudar med glasögon!

Jag fick glasögon nyligt och ser väl halvbra utan, har ju haft dålig syn utan glasögon i flera år och klarat mig bra.
    Än är jag inte helt van att ha dom på och jag känner igen mig mer utan glasögon än med.
    Det är ett år kvar tills vi gifter oss, men som det känns nu kan jag lika gärna köra utan just den dagen.
    Linser har jag inte testat men det kanske är ett alternativ om jag träna ett tag innan.

Glasögonen är ett hjälpmedel för mig, men inte livsnödvändiga.
    Typ som om jag skulle vara i behov av rullator då jag ska gå längre sträckor....den skulle jag inte heller känna mig tvungen att ha med på kort :)

En person som "alltid" haft glasögon tror jag passar bäsr med dom på sig.
    Då har det ju blivit en del av personen på ett annat sätt.
    Skulle nog se konstigt ut utan.

• CoG
    Krystal skrev 2012-07-20 20:56:38 följande:
    Har haft glasögon i 25 år..så dom är verkligen en del av min identitet. Prövade linser ett tag (bl.a. för att kunna få bära solglasögon lika lätt som andra ) Men när jag såg kort på mig själv utan glasögon tyckte jag att jag såg konstig ut...platt...så det slutade jag med. Sedan dess har jag bara glasögon, (och nu mer finns det ju ett stort utbud av snygga solglassögon att ha över sina glasögon) Så på den stora dagen kommer jag garanterat att vara glasögon prydd
    Eller så fixar man glasögon med styrka, såna har jag och sambon då vi är ute på somrarna.
    Lätt att ha med ett fodral med vanliga glasögon att ta på då man går in.
  • CoG

Våra glasögon kommer från direkt optik
    Där får man 3 par och betalar för det dyraste.
    Jag har ett par med markerad båge, ett par mer diskreta och ett par solglasögon med styrka.
    Allt för ca 5200 kr.

• CoG
    Krystal skrev 2012-07-20 22:53:27 följande:
    CoG: Jag har ett par sådana slipade solglasögon, men det är ju bara vanliga bågar med solglas, men jag vill ha sådana som täcker även på sidan...vilket dom man sätter över gör.
    Allt beror ju på vilka bågar man väljer.
    Man kan ju ta bågar med bredare skalmar så att det inte lyser in från sidorna.

Fast de man sätter över, om man gillar såna är väl inte lika dyra förstås.
  • CoG
    amelian skrev 2012-07-20 23:59:04 följande:
    Jag kommer också att ha glasögon på bröllopet. De är en del av mig och jag tycker bara att jag ser konstig ut utan. Tycker att det är ganska kul med glasögon och funderar på att köpa ett par nya speciellt för vigseln. Nu kan man ju få glasögon hur billigt som helst. Köpte ett par skitsnygga solglasögon med styrka från Lensway för 700kr nu i sommar och är supernöjd.
    Bröllopsglasögon, det kanske blir en ny trend med dig då? :)
Svar på tråden brudar med glasögon!